728 x 90

هشدار عربستان سعودی نسبت به دخالتهای رژیم ایران

عبدالله المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل
عبدالله المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل
سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل‌متحد نسبت به سیاستهای مداخله‌جویانه رژیم ایران در منطقه هشدار داد و گفت باید کشورهای عربی و آمریکا در مقابل این سیاست‌ها بایستند.

عبدالله المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل در گفتگویی با تلویزیون العربیه 5مهر 96 در مورد سخنان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مقامهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی در مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد علیه صدور تروریسم توسط رژیم ایران گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل در ارتباط با رژیم ایران اجماعی گسترده وجود داشت. این رژیم راه درستی نمی‌رود و به هیچ اصول و پرنسیبی پایبند نیست. این رژیم در منطقه آشوب به‌پامی‌کند و می‌خواهد نیروی موشکی و بالستیکی‌اش را به رخ کشورهای منطقه بکشاند.

نیات این رژیم در منطقه سازنده نیست. می‌بایست جلو حمایت آن از تروریسم و دامن زدن به فرقه‌گرایی در منطقه را گرفت. سخنانی که در سازمان ملل شنیدیم نشان می‌دهد عربستان سعودی و کشورهای برادر و دوست، همه بر جلوگیری از این‌گونه فعالیتها تأکید دارند.

العربیه: رئیس‌جمهور آمریکا توافق اتمی میان رژیم ایران و کشورهای پنج به‌علاوه یک را بدترین توافق در تاریخ آمریکا توصیف کرد. معنی بیرون کشیدن آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران چیست؟ خیر است یا شر؟

عبدالله المعلمی: در واقع این موضوع ویژه عربستان سعودی نیست چرا که این توافق میان پنج کشور بزرگ و رژیم ایران بوده. آیا آمریکا می‌تواند از این توافق بیرون بکشد؟ نمی‌دانیم ولی اغلب محورهای توافق که به نفع رژیم ایران است اجرا شده. ممنوعیت تجارت با ایران، مجازات ها و بلوکه شدن سرمایه‌های این رژیم برداشته شده و مبالغ هنگفتی پول با هواپیماهای ویژه به ایران منتقل شده است. حتی اگر آمریکا بخواهد از این توافق بیرون بیاید نمی‌دانیم که این به‌معنی فرصتی برای رژیم ایران و از سر گیری برنامه اتمیش خواهد بود یانه...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b44517fc-988e-42a2-9fd1-bf3ebeca05d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات