728 x 90

زلزله به قدرت ۶درجه در مقیاس ریشتر در ژاپن

زلزله در ژاپن
زلزله در ژاپن
بامداد امروز چهار‌شنبه 5مهر 96، زلزله‌ای به قدرت 6درجه در مقیاس ریشتر شهرهای ایواته و آمورو در ژاپن را لزراند. این زلزله در فاصله 30کیلومتری از اقیانوس آرام به‌وقوع پیوست. به‌دنبال وقوع این زلزله هشدار سونامی داده نشده است.
از خسارت احتمالی این زمین‌لرزه گزارش ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید:

زمین‌لرزه‌ ۶و یک دهم ریشتری ژاپن را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۱دهم در مقیاس ریشتر جنوب شرقی ژاپن را لرزاند.
بنا‌ به اعلام مرکز مطالعات زمین‌شناسی آمریکا، روز پنچ‌شنبه 30شهریور زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۱دهم در مقیاس ریشتر در فاصله 283کیلومتری شهر کاماایشی واقع در جنوب شرقی ژاپن به‌وقوع پیوست. از خسارت احتمالی این زمین‌لرزه گزارش ارائه نشده است.
گفتنی است زمین‌لرزه 9ریشتری و متعاقب آن سونامی که در 11مارس 2011در شمال غرب ژاپن رخ داد، منجر به جان باختن 18هزار نفر و نشت مواد رادیواکتیو در نیروگاه فوکوشیما شد.

شمار کشته شدگان زمین‌لرزه روز شنبه ژاپن به ۳۲تن رسید

به گزارش تلویزیون سی.ان.ان روز شنبه 28فروردین‌ماه 96نیز دومین زمین‌لرزه مرگبار جزیره کیوشو حداقل 32کشته بر جای گذاشت. بر اثر این زمین‌لرزه 7ریشتری دهها نفر که زنده مانده‌اند به دام افتاده‌اند.
خسارت این زمین‌لرزه بسیار گسترده بوده است. 20هزار نیروی کمکی برای عملیات نجات اعزام شده‌اند.
خبرنگار سی.ان.ان از توکیو گزارش کرد: آمار تلفات تاکنون به 32نفر رسیده است. زمین‌لرزه ساعت یک و نیم بامداد شنبه روی داد، تعداد نیروهای کمکی ژاپن که به منطقه زلزله رفته‌اند نیز افزایش یافته است.
کار آنها یافتن و نجات نفراتی است که زیر آوار مانده‌اند، تلویزیون دولتی گزارش می‌دهد که دهها نفر در حال حاضر زیر آوارها گیر افتاده‌اند. ... آنها با شرایط بسیار سختی مواجه می‌باشند، ... باران بسیاری در آن منطقه نیز آمده است، رانش زمین نیز صورت گرفته که تپه‌هایی را به روی جاده‌ها ریخته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/529ab893-41e0-430b-9d1f-761c54dc6f40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات