728 x 90

بازگشایی پرونده تروریسم رژیم آخوندی در آرژانتین، مصاحبه اختصاصی با لوردس مارچزه وکیل و خبرنگار + فیلم

لوردس مارچزه –وکیل و خبرنگار رادیو ناسیونال آرژانتین
لوردس مارچزه –وکیل و خبرنگار رادیو ناسیونال آرژانتین
به دنبال فراخوان معاون رئیس‌جمهور آرژانتین در مجمع عمومی ملل‌متحد برای وادار کردن رژیم آخوندی به روشن کردن پرونده بمبگذاری در بوئنوس آیرس، و پس از اعلام رسمی این‌که قاضی شهید آلبرتو نیسمن در یک عملیات تروریستی به‌قتل رسیده و ادعای خودکشی او صرفاً یک صحنه سازی برای لاپوشانی جنایت بوده است، پرونده جنایات تروریستی رژیم آخوندی در آرژانتین، بار دیگر بازگشوده می‌شود.

در این رابطه، لوردس مارچزه –وکیل و خبرنگار رادیو ناسیونال آرژانتین، در یک مصاحبه اختصاصی به سیمای آزادی گفت:
هفته گذشته، هفته بسیار مهمی در پرونده قتل نیسمن بود؛ چون تحقیقات ژاندارمری متشکل از 28کارشناس به این نتیجه رسید که قاضی نیسمن توسط دو فرد به‌قتل رسیده؛ آنها او را کتک زدند و به او کتامین تزریق کردند و او را ترور کردند. در حالی که یکی از آنها او را گرفته بود، دیگری به او شلیک کرد. آثار ضربه و وجود کتامین در بدنش یافت شده است. اکنون قاضی تایانو باید نتیجه تحقیقات را بخواند و با درخواست آزمایشات بیشتر، تحقیقات را به پیش ببرد.

علت اهمیت قتل قاضی نیسمن در این بوده که او یک روز قبل از حضور در کنگره کشته شد و قصد داشت شکایتش را علیه رئیس‌جمهور سابق کریستینا فرناندز توضیح بدهد؛ شکایت مربوط به بمب‌گذاری آمیا در سال 1994. نیسمن گفته بود، یادداشت تفاهم (آرژانتین) با (رژیم) ایران برای لاپوشانی نقش متهمان (رژیم ایران) بوده و قضاییه آرژانتین را در رابطه با تصمیم لغو احکام هشدار قرمز انترپل دور زده‌اند. بعد از یک سال و نیم، پرونده پیشرفت کرد و کریستینا فرناندز رئیس‌جمهور (وقت) و وزیر خارجه او تیمرمن با حکم تحقیقات توسط قاضی پولیسیتا مواجهند که در برابر قاضی بونادیو صورت گرفته و او می‌تواند همین روزها دستور تحقیقات بیشتر از آنها را به‌خاطر لاپوشانی و خیانت به کشور صادر کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b7e08bd-475a-44a0-ac63-1747a2d4c338"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات