728 x 90

پاسخ شدید پنتاگون به تهدید وزیر خارجه کره شمالی

واکنش شدید پنتاگون
واکنش شدید پنتاگون
وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه سوم مهر 96 در واکنش به تهدید وزیر خارجه کره شمالی گفت واشینگتن تمام گزینه‌ها علیه پیونگ یانگ را در نظر دارد.

ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی روز دوشنبه سوم مهر در گفتگو با خبرنگاران در نیویورک گفته است کره شمالی حق خود را برای ساقط کردن جنگنده‌های آمریکایی، حتی خارج از حریم هوایی خود محفوط می‌داند.

ژنرال راب مانینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در واکنش به سخنان وزیر خارجه کره شمالی گفت:‌ تمام گزینه‌های آمریکا علیه کره شمالی روی میز است. اگر این کشور به اقدامات تحریک‌آمیز خود پایان ندهد، گزینه‌های لازم را به رئیس‌جمهور آمریکا ارائه خواهیم کرد.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نیز روز دوشنبه گفت اگر کره شمالی تهدید خود مبنی بر انجام آزمایش بمب هیدروژنی را عملی کند، یک اقدام غیرمسئولانه «تکان دهنده» خواهد بود. وی در آستانه سفر به هند و افغانستان به خبرنگاران گفت، چنین آزمایشی «نمایش تکان‌دهنده بی‌مسئولیتی در قبال سلامت جهانی، ثبات جهانی و منع تکثیر (سلاحهای کشتار جمعی) خواهد بود.»

این اظهارات وزیر دفاع آمریکا در واکنش به تهدید روز شنبه وزیر خارجه کره شمالی عنوان شد که گفته بود کشورش می‌تواند دست به انجام آزمایش بمب هیدورژنی بر فراز اقیانوس آرام بزند.

بیشتر بخوانید:

پرواز بمب‌افکنهای آمریکایی بر فراز سواحل کره شمالی


وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد بمب‌افکنهای این کشور روز شنبه اول مهر بر فراز آب‌های بین‌المللی و در نزدیکی سواحل شرقی کره شمالی پرواز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویتر، جت‌های جنگنده بمب‌افکنهای B-1B  را در این عملیات همراهی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویتر دانا وایت، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است که این عملیات، عمیق‌ترین حضور جنگنده بمب‌افکنهای آمریکایی در سواحل کره در قرن بیست و یکم بوده است. خانم وایت افزود این عملیات «گستره گزینه‌های نظامی موجود آمریکا» را به کره‌ای‌ها نشان می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d114b5f-5d85-4dce-8f78-32d421bdd497"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات