728 x 90

ترکیه اقامتگاه ۱۰۰هزار نفری برای مسلمانان میانمار در بنگلادش می‌سازد

پناهجویان روهینگیایی
پناهجویان روهینگیایی
به گزارش خبرگزاری آناتولی 3مهر 96 آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه در ادامه حمایت‌های خود از مسلمانان آراکان میانمار یک اقامتگاه 100هزار نفری در بنگلادش احداث می‌کند.

آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه مسئولیت ساخت این اقامتگاه را به عهده دارد.

احمد رفیق چتین‌کایا، مدیر امور هماهنگی تیکا در بنگلادش از دیدار با وزیر مدیریت بحران و کمک‌رسانی بنگلادش در همین زمینه خبر داده و اظهار داشت: در این دیدار در خصوص ارسال 10هزار بسته کمک بشردوستانه از سوی ترکیه برای مسلمانان آراکان اطلاع‌رسانی شد. طی روزهای آتی رجب آک‌داغ، معاون نخست‌وزیر ترکیه به بنگلادش سفر می‌کند. ترکیه اقامتگاهی با ظرفیت 100هزار نفر در بنگلادش برای اسکان مسلمانان آراکانی تأسیس خواهد کرد.

گفتنی است ارتش میانمار از 25آگوست گذشته به بهانه «مبارزه با شبه‌نظامیان مسلح» حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرده است. در این حملات هزاران غیرنظامی مسلمان جان خود را از دست داده و حدود 200روستا از سوی ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.

فیلیپو گراندی، کمیسیر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده بود شمار مسلمانان آراکانی که از 25اوت سال جاری به‌دلیل حوادث خشونت‌بار در میانمار گریخته و به بنگلادش پناه آورده‌اند به بیش از 430هزار نفر رسیده است.

یونیسف اعلام کرده 60درصد پناهندگان روهینگیایی (250هزار تن) که از خشونتها در میانمار به بنگلادش گریخته‌اند، کودک هستند. 36هزار نفر از آنها کمتر از یک سال و 92هزار نفر آنها کمتر از پنج سال سن دارند. 1822کودک نیز بدون همراه هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d9cdd6d-76b8-4b02-8a65-c3b2fd8bc997"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات