728 x 90

استمرار حملات شدید هوایی علیه غیرنظامیان در ادلب سوریه

حملات جنایتکارانه رژیم اسد به غیرنظامیان در مناطق عاری از درگیری
حملات جنایتکارانه رژیم اسد به غیرنظامیان در مناطق عاری از درگیری
حملات هوایی روز یکشنبه دوم مهر نظامیان اسد علیه غیرنظامیان در بخشهای مختلف شهر ادلب به‌عنوان یکی از منطقه عاری از درگیری، 4کشته و 11زخمی بر جای گذاشت.

هم‌چنین شهر خان شیخون و روستاهای شیخ سندیان، اشتبرق و عالیه از توابع شهر جسرالشغور نیز هدف حملات هوایی رژیم اسد قرار گرفتند.

گفتنی است طی 6روز اخیر در ادلب حداقل 46غیرنظامی در حملات هوایی جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌یی از حملات هوایی به غیرنظامیان در ادلب ابراز نگرانی کرده و اعلام کرد: «در این حملات کارکنان خدمات درمانی و دفاع مدنی هدف قرار می‌گیرند، این حملات به شیوه مورد استفاده از سوی رژیم اسد و متحد وی روسیه شباهت دارد».

در همین رابطه اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه روز یکشنبه 2مهر گزارش داد مرکز دفاع مدنی در شهر خان‌شیخون ۵بار مورد تعرض حملات هوایی هواپیماهای روسی قرار گرفت که با شلیک موشکهای هدایت‌شونده ساختمان دفاع مدنی ویران شد و دیگر قابل استفاده نیست.

در این مرکز بسیاری از خودروها و ۳آمبولانس و یک خودروی آتش‌نشانی و همه وسایل نیروهای دفاع مدنی برای نجات شهروندان منهدم شد.

بیشتر بخوانید:‌

بمباران مناطق عاری از درگیری در دمشق

روز شنبه اول مهر 96 حملات هوایی و بمباران رژیم اسد به مناطق عاری از درگیری در غوطه شرقی دمشق 3غیرنظامی کشته و 15تن دیگر زخمی شدند.

مصطفی علا از مسئولان سازمان دفاع مدنی سوریه (کلاه‌ سفیدها) در منطقه عین‌ترما در گفتگو با خبرنگار آناتولی با یادآوری نقض آتش‌بس از سوی رژیم اسد گفت: «نیروهای وابسته به رژیم اسد، منطقه «عین ترما» در حومه دمشق که جزء مناطق «عاری از درگیری» در سوریه به‌شمار می‌رود را مورد حملات موشکی قرار دادند».

گفتنی است غوطه شرقی در نشست «آستانه 4» به‌عنوان یکی از چهار منطقه «عاری از درگیری» اعلام شده بود.

مرگ شش شهروند غیرنظامی در بمبارانهای نیروهای اسد

در ادامه بمبارانهای هوایی رژیم اسد در منطقه بدون درگیری در استان ادلب سوریه امروز جمعه 31شهریور 96، شش شهروند غیرنظامی کشته شدند.

انس دیاب، مسئول رسانه‌یی دفاع مدنی (کلاه سفید‌ها) در خان شیخون درباره این جنایت گفت: ”بر اثر این بمبارانها که توسط رژیم اسد انجام شد دفتر مرکزی ما به‌طور کامل تخریب شد. آمبولانس‌ها و خودروهای امداد و نجات هم از بین رفتند“.

وی در ادامه اضافه کرد ”امروز در بمباران شهرستانهای سراکیب و کفرنبیل، مناطق خان شیخون و تمنیه و روستاهای کفرسجنه، حاس، سرجه و غیره دست‌کم 6غیرنظامی کشته شدند“.

گفتنی است طی چهار روز اخیر دست‌کم 23غیرنظامی در اثر حملات هوایی رژیم اسد و حامیانش به استان ادلب سوریه کشته شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2cfc330f-9fd1-4618-8b57-0c1ee5c6c786"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات