728 x 90

پایان مانور مشترک آمریکا و مصر

مانور مشترک آمریکا و مصر
مانور مشترک آمریکا و مصر
مانور نظامی مشترک آمریکا و مصر با نام «ستاره درخشنده» پایان یافت. این مانور مشترک به‌دلیل تحولات مصر توسط باراک اوباما و برای دلجویی از بنیادگرایان مصر متوقف شده بود. با آمدن دونالد ترامپ این محدویت برداشته شد. گزارشی از این مانور از تلویزیون العربیه 31شهریور 96:
در مصر مانور نظامی «ستاره درخشنده» با شرکت ارتش این کشور و نیروهای آمریکایی که از دهم ماه سپتامبر شروع شده بود به پایان رسید. این مانور برای اولین بار بعد از سال ۲۰۰۹ مجددا اجرا شد.

در این مانور طرحهای عملیاتی بی‌سابقه‌یی برای آزادسازی مناطق مرزی از دست عناصر تروریستی اجرا شد. هواپیماهای جنگی، هلیکوپتر و خودروهای زرهی و توپخانه و دستگاههای اطلاعاتی و نیروی دریایی بکار گرفته شد و در بخشی از مانور از مهمات جنگی استفاده شد.

در این مانور مراکز فرماندهی مشترک ارتشهای مصر و آمریکا ایجاد شد و فرماندهان نظامی طرفین سمینارهایی را نیز به‌طور مشترک برگزار کردند.

قبل از این‌که باراک اوباما در سال ۲۰۱۳ این مانورها را متوقف کند رویدادهای سال ۲۰۱۱ در مصر این مانورها را به تأخیر انداخت. ولی این بار نیروهای آمریکایی در این مانور حضور یافتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75eecfda-fd62-43d7-af63-e8da5f08956d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات