728 x 90

ایران: ۱۳اعدام در یک روز شامل دو اعدام در ملأعام و قطع دست سه زندانی در قم

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
مقاومت ایران عموم مراجع و ارگانهای بین‌المللی حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و گزارشگران اعدامهای خودسرانه و شکنجه را به محکومیت قاطع رژیم آخوندی به‌خاطر اعدامهای جنایتکارانه و مجازاتهای قرون‌وسطایی مانند قطع دست فرامی‌خواند و از جامعه جهانی به‌ویژه اتحادیه اروپا و آمریکا می‌خواهد رژیم آخوندی را به‌خاطر اعمال این مجازاتهای سبعانه مورد تحریم قرار دهند. سران بربریت حاکم بر ایران که مایه ننگ بشریت معاصر هستند باید از خانواده ملل طرد و در مقابل عدالت قرار گیرند.

دژخیمان حاکم بر ایران تنها در فاصله ۲۱ تا ۲۹شهریور ۳۳زندانی را اعدام کردند. در روز ۳۰شهریور نیز در توحشی انزجار‌آور دستان سه زندانی را به اتهام سرقت در زندان قم قطع کردند. ۱۳تن از زندانیان تنها در روز چهارشنبه ۲۹شهریور اعدام شدند که در زندانهای قم و گوهردشت کرج، زندان مرکزی کرج و زندان مرکزی قزوین (چوبین در) و دو اعدام در ملأعام در شهرهای آق قلا (استان گلستان) و پارس آباد مغان (استان اردبیل) صورت گرفت.

در فاصله روزهای ۲۱ تا ۲۸شهریور ۲۰زندانی دیگر در زندانهای خرم‌آباد، کرج، اردبیل، تبریز، مشهد، بروجرد، زنجان و کرمان اعدام شدند که یک زندانی زن را شامل می‌شد. چهار تن از آنها در شهرهای اسلام‌آباد غرب، عنبرآباد، ایلام و سلماس در ملأعام اعدام شدند. یدالله موحد، سردژخیم دادگستری رژیم در کرمان، پنج زندانی اعدام شده در این شهر را «عوامل ناامنی وشرارت» نامید.

توسل به اعدام و قطع دست به بهانه قاچاق مواد مخدر و دزدی در حالی است که بزرگترین دزدها و سارقان تاریخ ایران سران رژیم حاکم هستند که سرقتهای نجومی و زنجیره‌یی آنها از موضوعات ثابت کشمکشهای باندهای درونی این رژیم است. هم‌چنان که سرنخ سوداگران مواد مخدر در ایران و بسیاری از کشورهای جهان از کانادا و آمریکا گرفته تا کشورهای مختلف اروپایی تا آسیای دور و استرالیا در دست خامنه‌ای ولی‌فقیه نظام و سپاه پاسداران است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳۱شهریور ۱۳۹۶ (۲۲سپتامبر ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c972f340-7363-46fb-a195-b5dbaf49224e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات