728 x 90

آنتونیو گوترز دبیرکل ملل‌متحد بار دیگر اعلام کرد:‌ پاکسازی نژادی در میانمار باید متوقف شود

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل،
آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل،
آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل‌متحد 31شهریور 96 از مسئولان دولت میانمار خواست عملیات نظامی بر ضداقلیت مسلمان روهینگیا را متوقف کنند.

وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد و در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «از مقامات میانمار می‌خواهم خشونت و فعالیتهای نظامی را فوراً به‌حال تعلیق درآورند و زمینه احترام و پایبندی به قانون را فراهم کنند.»

او در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از وی پرسید آیا آنچه در میانمار می‌گذرد را پاکسازی نژادی می‌داند یا خیر تصریح کرد: «وقتی یک‌سوم جمعیت اقلیت روهینگیا مجبور به فرار از این کشور شده‌اند فکر می‌کنید واژه بهتری را می‌توان برای توصیف این شرایط به کار برد؟»

تاکنون بیش از ۴۰۰هزار نفر از اقلیت مسلمان ساکن میانمار پس از مواجه شدن با تهدید و خشونتهای نیروهای نظامی مجبور به فرار و پناه جستن در کشور همسایه، بنگلادش شده‌اند.

این درحالیست که شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در پایان نشست روز چهارشنبه گذشته خود خواهان برداشتن گام های فوری برای متوقف کردن کشتار در میانمار و جلوگیری از کوچ اجباری اقلیت روهینگیا شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ebf4d0f8-c270-4275-82b9-24fc82c0d047"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات