728 x 90

دادگاه بین‌المللی دائمی خلق، میانمار را به نسل‌کشی متهم کرد

نسل کشی دولت میانمار در مورد اقلیت مسلمان
نسل کشی دولت میانمار در مورد اقلیت مسلمان
دادگاه بین‌المللی دائمی خلق اعلام کرد که دولت میانمار در مورد اقلیت مسلمان این کشور مرتکب نسل‌کشی شده است. یک هیأت 7نفره از دادگاه بین‌المللی دائمی خلق مستقر در مالزی به مدت 5روز تمام اسناد، دیدگاههای کارشناسان و اظهارات بیش از 200شاهد درباره فجایع میانمار را مورد بررسی قرار دادند.
دانیل فیرستین، رئیس این دادگاه اعلام کرد که دولت میانمار به جرایم نسل کشی، جنایات جنگی و علیه بشریت مرتکب شده است. این دادگاه پس از اعلام این حکم، یک فهرست 17ماده‌ای پیشنهادی برای حل این معضل ارایه داد.

از سوی دیگر سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان با اشاره به این‌که تعداد مسلمانان آراکانی در بنگلادش به حدود نیم میلیون نفر رسیده است در خصوص خطر ابتلا به بیماری در این اردوگاهها هشدار داد.
وی گفت: کمیساریای عالی سازمان ملل نیز در مناطق نزدیک به دو اردوگاه رسمی در جنوب شرقی بنگلادش مستقر شده و کمکهای اضطراری به این افراد را افزایش داده است.

فیلیپو گراندی، کمیسیر عالی امور پناهندگان سازمان ملل روز شنبه اول مهر در چارچوب یک سفر رسمی 3روزه به بنگلادش با پناهجویان آراکانی دیدار خواهد داشت.

جوئل میلمان سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز اعلام کرد: شمار مسلمانان آراکانی که از 25اوت سال جاری به‌دلیل حوادث خشونت‌بار در میانمار گریخته و به بنگلادش پناه آورده‌اند به 429هزار نفر رسید.
وی هم‌چنین تصریح کرد: شمار این افراد از روزانه 20هزار نفر به حدود هزار نفر کاهش یافته است، به‌رغم آن که سرعت مهاجرت کاهش یافته اما این موج هم‌چنان ادامه دارد.
جوئل میلمان افزود: در حال حاضر 803هزار مسلمان آراکانی در بنگلادش به‌سر می‌برند که از این تعداد 300هزار نفر پیش از بروز درگیریها به این کشور آمده‌اند، 74هزار نفر نیز پس از تنشهای اکتبر 2016 در بنگلادش پناه گرفته‌اند و 429هزار تن نیز در پی حوادث خشونت‌بار اخیر از میانمار گریخته و به بنگلادش آمده‌اند.

لازم به یادآوری است که ارتش میانمار از 25اوت گذشته به بهانه «مبارزه با شبه‌نظامیان مسلح» حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرده است. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان خود را از دست داده و حدود 200روستا از سوی ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e636296-24d2-460d-b5f2-d2c81323949d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات