728 x 90

حمله بوداییان افراطی به کشتی حامل کمکهای انسانی به مسلمانان میانمار

خانواده آراکانی رانده شده از خانه
خانواده آراکانی رانده شده از خانه
دفتر آنگ سان سوچی، وزیر امور خارجه و رهبر دولت میانمار با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرد: برخی از بودائیان افراطی اقدام به ممانعت از ورود کشتی حامل کمکهای بشردوستانه نیروهای کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ برای مسلمانان آراکانی به سیتوه مرکز ایالت آراکان کرده‌اند.

آناتولی ۳۰شهریور ۹۶ افزود بر اساس این اطلاعیه این بوداییان افراطی که شمار آنها به 300نفر می‌رسد اقدام به حمله با پرتاب کوکتل مولوتف به این کشتی کرده‌اند که در نهایت با مداخله پلیس از طریق شلیک هوایی و آب فشار قوی مواجه و 8تن از عاملان حمله نیز بازداشت شدند.

یک مأمور پلیس که مایل به افشای نامش نبود، اظهار داشت: برخی از عاملان حمله به سوی کشتی کمکهای انسان دوستانه کوکتل مولوتف پرتاب کرده و بعضی دیگر نیز با تسمه به نیروهای پلیس حمله کردند.

این کشتی حامل کمکهای بشردوستانه برای مسلمانان آراکانی که از 25اوت سال جاری هدف حمله ارتش میانمار و بودائیان افراطی بوده و خانه‌های خود در مونگداو را از دست داده‌اند، بود.

گفتنی است ارتش میانمار از 25اوت گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرده است که در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان خود را از دست دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4774f54c-65be-4d5f-8609-4b54ee934699"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات