728 x 90

پاسدار شریعتمداری: برجام چه گلی به سرمان زد؟

شریعتمداری
شریعتمداری
پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان نیز اندکی پس از سخنرانی دونالد ترامپ با نیش زدن به آخوند روحانی گفت: «برجام چه گلی به سرمان زد؟»

واکنشهای شماری از مهره‌ها و رسانه‌های رژیم نسبت به سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا:
به دنبال سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، مقامات و مهره‌های رژیم که چشم امید به علائمی برای شل شدن طناب تحریمها از گردن رژیم و تثبیت برجام دوخته بودند واکنشهای زبونانه‌ای نشان دادند.

رسانه‌های حکومتی نوشتند: «در پاسخ این سؤال خبرنگار شبکه ان.بی.سی آمریکا که ' همه دنیا با هیجان زیاد به سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل نگاه می‌کند؛ آیا شما شخصاً در محل سخنرانی حضور خواهید داشت؟ و چه انتظاری دارید؟ ' حسن روحانی با بیان این‌که «لحن و رفتار رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، همه زمینه‌های مثبت را از بین می‌برد گفت: حضور نخواهم داشت، ولی احتمالاً گوش خواهم کرد. آنچه اهمیت دارد این است که موضوع برجام به‌عنوان یک توافقی است که بعد از سال‌ها تلاش و کوشش ۷کشور و پشتیبانی دهها کشور از جمله اتحادیه اروپا، حاصل شده است. بنابراین هرگونه کلامی برخلاف این واقعیت نمی‌تواند نه به منطقه و نه به روابط جهانی کمکی کند» (خبرگزاری حکومتی آریا- ۲۹شهریور).

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی روحانی در کانال تلگرامی خود نوشت: «به نظر می‌رسد نزدیکان اسراییل و مجاهدین بیشترین نقش را در تدوین متن ترامپ داشتند. در این ادبیات، کمترین اثری از روحیه دیپلوماتیک، وزارت‌خارجه آمریکا یا عقل متعارف دیپلوماسی آمریکا وجود نداشت».

خبرگزاری حکومتی ایلنا-۲۸شهریور
ظریف در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل در توئیتر خود نوشت: سخنرانی سخیف و نفرت آلود ترامپ متعلق به قرون وسطی است، نه سازمان ملل‌متحد قرن بیست و یکم که ارزش پاسخ دادن ندارد. کسی فریب همدلی دروغین با ایرانیان را نمی‌خورد.

شمخانی وزیر دفاع روحانی در وفاداری نظام به برجام گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۷نوبت پس از برجام پایبندی کامل ایران به تعهداتش و ماهیت و روند صلح‌آمیز فعالیتهای هسته‌یی کشور ما را تأیید کرده است و هرگونه فضاسازی رسانه‌یی طرف مقابل و اتهام زنی واهی که با هدف عملیات روانی صورت می‌گیرد فاقد ارزش و اعتبار است»

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع نیز گفت: «ترامپ با اظهارات امروزش در مجمع عمومی سازمان ملل عمق دشمنی‌اش را با نظام مستقل جمهوری اسلامی نشان داد...»

سایت حکومتی خبر داغ – ۲۹شهریور
علی خرم سفیر اسبق در مقر اروپایی ملل متحد: ظهارات دونالد ترامپ، سخنانی خارج از عرف دیپلوماتیک بود.

پاسدار رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این میان نگران انزوای آمریکا شد و نوشت «این، دولت آمریکا را از آنچه هست، بدنام‌تر و منزوی‌تر می‌کند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0fb72f11-219d-405e-bf24-5778eb509e4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات