728 x 90

فاکس نیوز: ایرانیان تبعیدی همزمان با غرولند روحانی در مجمع عمومی تظاهرات کردند

تظاهرات اشرف نشانها مقابل سازمان ملل
تظاهرات اشرف نشانها مقابل سازمان ملل
سایت فاکس‌ نیوز 29شهریور 96:
در حالیکه حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم ایران روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، هزاران ایرانی تبعیدی در بیرون تظاهرات کرده و خواهان خاتمه رژیم بی‌رحم و قساوت‌بار جمهوری اسلامی شدند.

سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا گفت: ”ما می‌خواهیم مردم آمریکا بدانند که مردم ایران خواهان یک رژیم آخوندی نیستند، ”او اضافه کرد ”تنها جواب به بحران ایران تغییر رژیم توسط مردم می‌باشد“.

او به فاکس‌نیوز گفت شورای ملی مقاومت ائتلافی از بیش از 500فرد و گروه اپوزیسیون است که خواهان یک ”ایران دموکراتیک، سکولار، غیراتمی و جمهوری، ”هستند.

تظاهرات در منهتن نیویورک همزمان با سخنرانی روحانی انجام شد. روحانی در سخنرانی خود قول داد در صورتی‌که ایالات متحده توافق اتمی بحث‌برانگیز که در دوران دولت اوباما انجام شده است را لغو نماید رژیم ایران بشکل ”قاطع و مصممی ”واکنش نشان خواهد داد. این کار یک روز بعد از این‌که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ اشاره کرد که ممکن است توافق را لغو کند انجام شد. پرزیدنت ترامپ با جملات بی‌پرده یی که اغلب در سازمان ملل شنیده نشده است رژیم ایران را زیر ضرب برد... .

شورای ملی مقاومت ایران خواستار حمایت از اپوزیسیون در برابر حکومت مذهبی حاکم بر ایران است.

این گروه هم‌چنین از سازمان ملل می‌خواهد در مورد قتل‌عام عظیمی که فراموش شده تحقیقات کند. این قتل‌عام در تابستان 1988 صورت گرفت و طی آن 30هزار زندانی سیاسی و مخالفان در ایران به‌طور سیستماتیک اعدام شده‌اند.

سال گذشته نوار صوتی یک آیت‌الله ارشد حسین علی منتظری که در سال 2009 فوت کرد بیرون آمد که 4مقامی را که در این کشتارها شرکت داشتند محکوم کرده بود و او آن را «بزرگترین جنایات مرتکب شده در خلال جمهوری اسلامی خوانده بود» که «تاریخ، آنها و رژیم را در تمامیت آن محکوم خواهد کرد».

سونا صمصامی گفت: «برای دهه‌ها رژیم مذهبی به عمد سیاست سکوت را دنبال کرده و صحبت کردن در مورد این قتل‌عام مرز سرخ بوده است».

مقامات رژیم که عاملان قتل‌عام سال 1988 بوده‌اند باید که مورد حسابرسی قرار گرفته و تحت قانون بین‌المللی محاکمه شوند».

اعضای شورای ملی مقاومت ایران متذکر می‌شوند که روحانی صدور تروریسم خود را از طریق شبه‌نظامیان شیعی در عراق و سوریه افزایش داده در عین این‌که از جنایات جنگی بشار اسد رئیس‌جمهور رژیم سوریه در جنگ داخلی درازمدت سوریه حمایت می‌کند.

در نظر آنها روحانی که اخیراً برای دور دوم انتخاب شده است ۷میلیون وب سایت را در سراسر کشور بسته، 100هزار ماهواره را بسته و بنا‌ به گفته دبیرکل سازمان ملل حدود 1000نفر را فقط در سال گذشته اعدام کرده است.

مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران مستقر در پاریس طرحی را ارائه کرده است.

رجوی گفت: «در ایران فردا ما به تمامی آزادیهای فردی احترام می‌گذاریم. ما به آزادی کامل بیان و رسانه‌ها و دسترسی بدون قیدوشرط همه به اینترنت تأکید داریم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff9ef936-5340-495a-87dc-7ae9ba0a9fc6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات