728 x 90

روحانی در مجمع عمومی: ما نمی‌خواهیم انقلابمان را با زور سرنیزه صادر کنیم!

آخوند روحانی در مجمع عمومی ملل‌متحد
آخوند روحانی در مجمع عمومی ملل‌متحد
حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم آخوندی روز چهارشنبه 29شهریور طی سخنرانی خود در مجمع عمومی ملل‌متحد گفت: «ایران نه می‌خواهد امپراتوری تاریخی‌اش را احیا کند و نه می‌خواهد، مذهب رسمی‌اش را حاکم کند و نه می‌خواهد انقلابش را با زور سرنیزه صادر کند».

این ادعای روحانی در حالی است که رژیم در تبلیغات رسمی خود هم‌چنان از خامنه‌ای به‌عنوان «ولی امر مسلمین جهان» یاد می‌کند.

حسن روحانی هم‌چنین با ادعای «ایجاد یک تعامل نو در مناسبات جدید جهانی» تأکید کرد: «به صراحت اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری نخواهد بود که برجام را نقض کند ولی در مواجهه با نقض آن عکس‌العمل متناسب و قاطع خواهد داشت».

رئیس‌جمهور حکومت آخوندی بار دیگر با نشان‌دادن در باغ سبز قراردادهای پر سود اقتصادی برای خارجیان و دعوت ضمنی آمریکا به نشستن بر سر سفرهٴ ثروتهای مردم ایران، افزود: «ما درهای تعامل و همکاری را گشودیم. ما دهها قرارداد توسعه با دولتهای توسعه یافته شرق و غرب بستیم. متأسفانه برخی خود را از این امکان تازه محروم کردند. به خود تحریمی دست زدند و حال با احساس غبن، فکر می‌کنند فریب خورده‌اند، در حالی که ما نه فریب خورده‌ایم و نه کسی را فریب داده‌ایم».

روحانی ضمن اشارهٴ کوتاهی به سخنان دیروز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی ملل‌متحد گفت: «ادبیات جاهلانه، زشت، کینه‌توزانه و مشحون از اطلاعات غلط و اتهامات بی‌پایه‌ای که از زبان رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت ایران دیروز در این مجمع محترم شنیده شد، نه تنها در شأن سازمان ملل نبود بلکه در تقابل با خواسته امروز ملتها از این اجلاس ـ یعنی اتحاد دولتها برای مقابله با جنگ و تروریسم ـ قرار داشت».

روحانی در مورد دخالتهای رژیم در کشورهای منطقه و نقش رژیم در تداوم جنگ و کشتار در سوریه و عراق و یمن، ضمن فرافکنی و طلبکاری از سایر کشورها گفت: «بحرانهای سوریه، یمن و بحرین راه‌حل نظامی ندارند و تنها از طریق توقف خشونت، و پذیرش رأی و نظر مردم پایان پذیر است».

روحانی درباره ادامه پروژه موشکی که مورد اعتراض جامعه جهانی است و آمریکا آن را نقض روح برجام می‌داند، گفت: «توانمندیهای موشکی، تنها جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و برای حفظ صلح و ثبات در منطقه و جلوگیری از ماجراجویی بیخردان هدف گذاری شده است».

روحانی از تریبون سازمان ملل استفاده کرد تا ادعاهای مسخرة‌ خود درباره پیشرفتهای اقتصادی را تکرار کند و با بیان این که: «اقتصاد ایران در 4سال اخیر به خوبی نشان داد که از ظرفیتهای کم نظیر رشد و توسعه برخوردار است». خواستار «سرمایه‌گذاری مشترک در زیرساختهای حمل و نقل دریائی، ریلی و جاده‌یی، ظرفیت کریدورهای ترانزیت بین‌المللی» شد.

روحانی در مورد «حقوق‌بشر» که اکنون به یمن جنبش دادخواهی و با فریادهای مردم ایران به یک موضوع بین‌المللی تبدیل شده، به لفاظی و کلی گوییهای دجالگرانه پرداخت و مدعی شد:‌ «دولت من در دوره قبل، همزمان با پیشبرد مذاکرات هسته‌یی در عرصه خارجی، برای تدوین حقوق شهروندی در عرصه داخلی نیز تلاش نموده و «منشور حقوق شهروندی» را اعلام و برای اجرا ابلاغ نمود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/212e2ffb-46f0-4a56-b344-4545d6890646"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات