728 x 90

وضعیت آوارگان روهینگیا در بنگلادش

آوارگان روهینگیایی در بنگلادش
آوارگان روهینگیایی در بنگلادش
موج آوارگان مسلمان میانمار به سوی بنگلادش ادامه دارد. تاکنون بیش از 400هزار نفر آواره شدند:
یورونیوز 26شهریور 96:
افزایش روزافزون شمار مهاجرانی که از میانمار وارد بنگلادش و به‌ویژه شهر ساحلی «کوکس بازار» شوند، بیمارستانها و مراکز درمانی این شهر را در وضعیت دشواری قرار داده است. آنها در تلاشند با وجود کمبود امکانات درمانی، جمعیت انبوه مهاجران بیمار و زخمی را مداوا کنند. بر این اساس بیمارستان سدار در این شهر، بخش جداگانه‌ای را به مداوای مهاجران روهینگیا اختصاص داده است.

یکی از مقامهای این بیمارستان می‌گوید:‌ بسیاری از پناهجویان در پی تیراندازی‌ها و برخی نیز در جاده‌ها و در راه رسیدن به اینجا زخمی شده‌اند. چند مورد سوختگی هم داشتیم. ورود این تعداد از مهاجران روهینگیا به اینجا، بار سنگینی بر دوش ماست. ما پیش از این هم شاهد چنین وقایعی بوده‌ایم اما این بار، هم از لحاظ تعداد بیماران و هم تنوع جراحات و بیماریها، کاملاً متفاوت است.»

یکی از زخمی‌های این بیمارستان نیز می‌گوید: «من از میانمار می‌آیم. نمی‌توانم آنچه را که در آنجا می‌گذرد توصیف کنم. به‌طور ناگهانی پلیس و نیروهای نظامی میانمار شروع به شلیک به سمت ما کردند. من و خانواده‌ام مجبور به فرار شدیم و در زمان فرار، گلوله‌ای هم به پای من اصابت کرد.»

دولت بنگلادش اعلام کرد قصد دارد اردوگاههای جدیدی را برای بیش از ۴۰۰هزار آواره‌ای بسازد که از ۲۵ماه اوت و در پی آغاز دور جدید درگیریها در ایالت راخین میانمار، وارد کشور بنگلادش شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f282601e-979a-47f4-a3f6-23c43cff9833"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات