728 x 90

نقطه مرزی حرض در یمن از دست شبه‌نظامیان حوثی آزاد شد

تعز
تعز
ارتش ملی یمن منطقه حرض در مرز این کشور با عربستان سعودی را از دست شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران آزاد کرد.

ارتش ملی یمن روز دوشنبه 27شهریور 96 بخش بزرگی از دره بن عبدالله واقع در جنوب شهرستان حرض از توابع استان حجه را از شبه‌نظامیان حوثی طی عملیاتی با پشتیبانی هوایی ائتلاف باز پس گرفتند.

سرهنگ فؤاد الشدادی، یکی از فرماندهان تیپ ارتش ملی یمن گفت: ارتش ملی یمن پس از درگیریهای شدید با شبه‌نظامیان حوثی‌ موفق به پیشروی در برخی مناطق غربی تعز نیز شده‌اند.

بیشتر بخوانید:
بازداشت شماری از افسران گارد ریاست‌جمهوری سابق علی عبدالله صالح در یمن

شبه‌نظامیان حوثی‌ که از رژیم ایران فرمان می‌گیرند تعدادی از افسران سابق گارد علی عبدالله صالح را بازداشت کردند.
شبه‌نظامیان حوثی طرفدار رژیم ایران روز دوشنبه 27شهریور 96 با یک ترفند افسران گارد سابق ریاست‌جمهوری را برای دریافت حقوق دو ساله خود به استان ذمار دعوت کردند. اما در عمل به‌محض رسیدن تمامی این افسران بازداشت شدند.
منطقه ذمار که حوثی دهها تن از افسران طرفدار عبدالله صالح را در آن بازداشت کرده‌اند در 120کیلومتری جنوب صنعا واقع شده است.

ارسال سلاح برای شبه‌نظامیان حوثی یمن توسط سپاه پاسداران
رژیم ایران محموله‌های قاچاق سلاح را برای شبه‌نظامیان حوثی به یمن می‌فرستد. این کار توسط سپاه پاسداران و با گمراه کردن ناوبری دریایی صورت می‌گیرد:
تلویزیون الآن 25شهریور 96
شیوه‌های پیچیده سپاه پاسداران برای گمراه کردن نظارت بین‌المللی بر آبهای منتهی به یمن متنوع است. مهم‌ترین آن خاموش کردن دستگاههای ناوبری کشتیها در وسط دریاست که بدین وسیله کشتی از دید دستگاههای ردیاب بین‌المللی خارج می‌شود. سپاه قدس به این وسیله می‌تواند در مدت زمانی که دستگاههای ردیاب خاموش هستند محموله ممنوعه تسلیحاتی را به هر نقطه‌ای منتقل نماید. اگر این اقدامات کشف شود، نفرات دست‌اندرکار تحت پیگرد قرار می‌گیرد.
سالمین النوحی رئیس یک شرکت کشتیرانی: کشتی به زمان‌بندی سفر پایبند است. به‌عنوان مثال یک کشتی که بایستی در تاریخ 8اوت به بندرالمکلا برسد، در این لحظه ارتباط کاپیتان کشتی قطع می‌شود. یعنی او کلید دستگاه را خاموش و بعد از مدتی دوباره آن را روشن می‌کند. در داخل کشتی دفتری وجود دارد به به‌نام لوک بوک که این دفتر مسیر حرکت کشتی را از نقطه‌ای که ترک کرده تا نقطه مقصد ثبت می‌کند. بعد یک کمیته‌یی متشکل از نماینده کشتی یا صاحب کشتی و نماینده‌ای از بندر در امور دریایی دفتر لوک بوک یا همان دفتر ثبت حرکت کشتی را چک می‌کنند که مسیر حرکت مشخص می‌شود.

اختلاف میان علی عبدالله صالح و سرکرده حوثی ها
اختلاف میان شبه‌نظامیان حوثی و علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور مخلوع یمن بالا گرفته است.
منابع خبری یمن روز شنبه 25شهریور گزارش دادند کودتاگران حوثی علی عبدالله صالح را به محاکمه تهدید کردند.
آنان از رئیس‌جمهور مخلوع یمن خواسته‌اند تا مبالغ مالی و املاک و دارایی که در مدت 33سال حکمرانی به دست آورده را مشخص کند.
حوثی‌ها متحد کودتاگر خود را تهدید کرده است در صورت خودداری از حسابرسی به زندان خواهد رفت.
العربیه نوشت:‌این تهدید در حالی صورت می‌گیرد که تنش میان این دو شریک کودتاگر به اوج خود رسیده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aed4b63d-353e-4f07-8c1e-a84121f49f4d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات