728 x 90

قربانی شدن سه کولبر و کاسبکار زحمتکش در نقاط مرزی

قربانی شدن سه کولبر
قربانی شدن سه کولبر
ظرف سه روز اخیر سه کولبر و کاسبکار شریف در پی تعقیب و گریز و هم‌چنین اذیت و آزار توسط نیروهای سرکوبگر خامنه‌ای درنقاط مرزی قربانی شدند.

شهرستان خوی، شامگاه شنبه ۲۵شهریور 96، جمعی از کولبران در نقطه مرزی شهرستان خوی به کمین نیروهای سرکوبگر انتظامی افتادند، بعد از گریز کولبران، یک تن از آنها به نام «جهان محمدلو» از پرتگاه سقوط کرده و از ناحیه‌ی پشت دچار مصدومیت شدید شد. پزشکان معالج صحبت از قطع نخاع این هموطن می‌کنند.

مهاباد – نقده، روز جمعه 24شهریور 96، خودروی چند تن از کاسبکاران به ظن حمل کالای قاچاق در جاده مهاباد – نقده در نزدیکی روستای «آلبلاغ» از سوی نیروهای سرکوبگر رژیم مورد تعقیب قرار گرفت. در نتیجه‌ی این تعقیب و گریز، اتومبیل یک تن از کاسبکاران به نام «حسین مهدی‌زاده» فرزند فتاح دچار سانحه‌ شده و در اثر شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داد.
  قربانی شدن سه کولبر و کاسبکار زحمتکش در نقاط مرزی
  قربانی شدن سه کولبر و کاسبکار زحمتکش در نقاط مرزی 
 
پیرانشهر، روز پنجشنبه ٢٣شهریور 96 هم یک کولبر ۵۱ساله به نام «حمزه مولودی‌پور» در مرز تمرچین پیرانشهر در حین کولبری در اثر خستگی بیش از حد دچار سکته قلبی شده و جانش را از دست داد.

بیشتربخوانید:

درگیری کاسبکاران با مأمورانتظامی در سر پل ذهاب


ساکنین یکی از روستاهای سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه با درگیر شدن با مأموران سرکوبگر انتظامی رژبم مانع از ضبط اجناس‌شان توسط مأموران شدند.
مأموران سرکوبگر خودرو چند کاسبکار کُرد را به رگبار بستند و درصدد ضبط اجناس آنان برآمدند. ساکنان روستای الیاسی در حمایت از کاسبکاران با نیروهای انتظامی درگیر شده و مانع ضبط اجناس کاسبکاران شدند.

مردم روستای «بیوران» در سردشت جاده را بستند و با مزدوران سپاه درگیر شدند

مردم روستای «بیوران» در سردشت در اعتراض به جلوگیری از عبور کولبران از مرز، توسط مزدوران سپاه و برای مقابله با دستگیری کولبران جاده را بستند و با آنها درگیر شدند.
مزدوران سپاه پاسداران و نیروهای هنگ مرزی به روی مردم معترض آتش گشودند و یک کولبر به نام «عبدالواحد نلاسی» را مجروح کردند.
بر اثر شلیکهای مزدوران یک دختر ٢٣ ساله به نام «سوزان بیورانی» نیز در مقابل درب خانه خود زخمی شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe9eace0-cb9a-433c-8568-ccadb29e93af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات