728 x 90

هشدار عفو بین‌الملل در مورد به آتش کشیدن روستاهای مسلمانان میانمار

فاجعه کشتار و به آتش کشیدن مناطق مسلمان نشین در میانمار
فاجعه کشتار و به آتش کشیدن مناطق مسلمان نشین در میانمار
عفو بین‌الملل می‌گوید:‌ ارتش میانمار روستاهای روهینگیا را با هدف کوچ اجباری مسلمانان به آتش می‌کشد.

سازمان عفو بین‌الملل 25شهریور 96 مسلمانان روهینگیای میانمار را قربانی حملات سازمان‌یافته و کوچ اجباری از مناطق زندگی خود دانست و خواستار پایان دادن فوری به خشونتها در ایالت راخین شد.

عفو بین‌الملل با استناد به تصاویر ماهواره‌یی اعلام کرد ۸۰روستای محل زندگی اقلیت روهینگیا عمداً و به‌منظور تخلیه ساکنان به آتش کشیده شده است.

رئیس دبیرخانه عفو بین‌الملل گفت: «علیه مردم روهینگیا در ایالت راخین پاک سازی قومی در جریان است. عفو بین‌الملل با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، ردیابی موارد آتش‌سوزی و گفته‌های شاهدان می‌تواند بگوید سیاست زمین سوخته در ایالت راخین در جریان است تا ساکنان را از مناطق زندگی خود بیرون کنند.»

سازمان ملل‌متحد اعلام کرده است از ماه اوت تاکنون بیش از ۳۷۰هزار نفر از مسلمانان روهینگیا برای فرار از خشونتها، خانه و کاشانه خود را در ایالت راخین ترک کرده و به بنگلادش پناه برده‌اند.

بسیاری از آوارگان سعی می‌کنند از طریق دریا خود را به کشور همسایه برسانند، با این حال ناتوانی از پرداخت هزینه سوار شدن بر کشتیهای ماهیگیران بنگلادشی عده‌یی را به استفاده از شناورهای غیرایمن مجبور کرده است. شماری از آوارگان و به‌ویژه کودکان در روزهای گذشته در آبهای میان دو کشور غرق شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38cc4afb-f766-4157-9ed3-ee22c59c7f43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات