728 x 90

گسترش اعتراضات در شهرهای مختلف کشور

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
روز شنبه 25شهریور نزدیک به دو هزار نفر از بازنشستگان کشوری شامل فرهنگیان و دیگر کارمندان از استانهای تهران، البرز، اصفهان؛ مرکزی؛ خراسان جنوبی؛ خراسان شمالی؛ خراسان رضوی؛ گیلان؛ مازندران؛ کرمانشاه؛ در اعتراض به وضعیت دشوار معیشتی خود در برابر تالار «وحدت» در تهران دست به اعتراض زدند. آنان شعار می‌دادند: «ظلم و ستم کافیه سفره ما خالیه»، «تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم»، «یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل می‌شه». در بنرهایی که در دست تجمع‌کنندگان حمل می‌شد؛ نوشته شده بود: «روحانی روحانی به وعده‌هات عمل کن». مأموران نیروی انتظامی برای جلوگیری از گسترش این تظاهرات این تجمع را محاصره کرده بودند.

صدها تن از بازنشستگان لشکری نیز در مقابل دفتر کار آخوند روحانی، رئیس‌جمهور آخوندها در تهران دست به اعتراض زدند. آنها شعارهای فریبکارانه روحانی به مضحکه گرفته و شعار می‌دادند «دولت تدبیر و امید کدوم امید، کدوم امید».

در همین حال شهرهای مختلف کشور نیز شاهد تجمهای اعتراضی بازنشستگان بود.

در مشهد و ارومیه بازنشستگان در مقابل استانداری رژیم در این شهرها تجمع کرده بودند، آنها دست نوشته‌هایی همراه داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «سفره شما رنگین است سفره ما غمگین است»، «تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم» ؛ «تبعیض تا کی؟» ؛ «تبعیض را بردارید جایش قانون بگذارید».

در ساری فرهنگیان برای همسان سازی حقوقشان با کارمندان بر اساس چارچوبهای اعلام شده توسط خود رژیم، مقابل ساختمان استانداری رژیم در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «خط فقر 4میلیون حقوق ما یک میلیون»، «هر وعده که دادند همه باد هوا بود». مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی با حمله به تجمع‌کنندگان بنرهای آنها را پاره کردند و تلاش کردند آنها را متفرق سازند اما با مقاومت آنها روبه‌رو شدند.

در کرمانشاه صدها تن از معلمان بازنشسته در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای عقب‌افتاده خود در مقابل سازمان بازنشستگی در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع بازنشستگان در خرم‌آباد نیز در مقابل استانداری رژیم در این شهر برگزار شد. آنها خواهان افزایش حقوق خود شدند.

همزمان با بازنشستگان، غارت‌شدگان مؤسسه کاسپین وابسته به سپاه پاسداران نیز در شهرهای مشهد و کرمان دست به اعتراض زدند.

در مشهد غارت‌شدگان بنر بزرگی در دست داشتند که بر روی آن نوشته بود: «ما سپرده‌گذاران مؤسسه مجاز کاسپین؛ تا رسیدن به حق قانون خود به تحصن مشروع خودمان ادامه می‌دهیم». آنها شعار می‌دادند: «ده ماهه که دویدیم فقط دروغ شنیدیم»، «دولت به این بی‌غیرتی هرگز ندیده ملتی»، «ظلم فساد اختلاس هدیه دولت ماست».

غارت‌شدگان در کرمان نیز که در محل شعبه‌ این مؤسسه تحصن کرده‌اند، در حرکتی سمبلیک با پهن کردن سفره‌یی خالی که مورد دستبرد قرار گرفته، اعتراض خود را به این چپاول ابراز کردند. کودکانی که همراه با پدر و مادرهای خود در این تحصن حضور داشتند؛ دستنوشته‌هایی همراه داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «میانماررو رها کن، فکری به‌حال ما کن».

از سوی دیگر، اعتصاب کارگران کارخانه سیمان کارون نیز هم‌چنان ادامه دارد. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن ماهها حقوق و مطالبات عقب‌افتاده خود از روز ۲۰شهریور دست به اعتصاب زده‌اند.

در قزوین نیز جمعی از کارگران شرکت ابر صنعتی ایران و نازنخ به‌خاطر بلاتکلیفی شش ساله در دریافت مطالبات خود در مقابل استانداری این شهر تجمع کردند.

جمعی از جوانان معترض به نتایج کنکور امسال نیز با تجمع در مقابل سازمان سنجش آموزش عالی در تهران دست به اعتراض زدند. مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی برای متفرق کردن معترضان به سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

مقاومت ایران با درود به بازنشستگان و غارت‌شدگان و معلمان و کارگران و پرستاران و دانشجویان و... معترض که در حاکمیت رژیم آخوندی از حقوق اولیه خود محروم شده‌اند، از عموم مردم به‌ویژه جوانان می‌خواهد به حمایت از معترضان قیام کنند. هم‌چنین اتحادیه‌های کارگری، معلمان، فرهنگیان و بازنشستگان در کشورهای مختلف و مجامع بین‌المللی ذیربط را به همبستگی با تظاهرات اعتراضی در ایران و محکوم کردن سیاستهای سرکوبگرانه و ظالمانه رژیم آخوندی فرامی‌خواند.

فقر، تورم، بیکاری و اقتصاد ویران شده ایران نتیجه چهار دهه حاکمیت فاشیسم دینی حاکم است که سرمایه‌های ملی و اموال مردم در آن یا صرف سرکوب، صدور تروریسم و پروژه‌های ضد ملی اتمی و موشکی رژیم می‌شود یا توسط سرمداران آن چپاول می‌شود. تا این رژیم هست، این بحران عمیق‌تر و شدیدتر خواهد شد.

                                     دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
                                     ۲۵شهریور ۱۳۹۶ (۱۶سپتامبر ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0456bb9-44c6-4e13-8419-415a989b18dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات