728 x 90

بالا گرفتن تنش میان آمریکا و کره شمالی

افزایش تنش میان آمریکا و کره شمالی
افزایش تنش میان آمریکا و کره شمالی
مقامهای آمریکایی می‌گویند باز هم فشار را بر کره شمالی افزایش می‌دهند تا دست از برنامه اتمی خود بکشد. اما کره شمالی هم می‌گوید بیشتر و بیشتر برنامه اتمی و موشکی خود را گسترش می‌دهد.

تلویزیون سی.ان.ان 24شهریور 96:
کره شمالی تحریمهای اخیر آمریکا را با شدیدترین لحن محکوم کرد.

این قطعنامه که پیش‌نویس آن توسط آمریکا ارائه شده بود صادرات منسوجات کره شمالی را ممنوع می‌کند که بزرگترین منبع در آمد آن بود و واردات نفت را هم 30درصد کاهش می‌دهد که این امر توانمندی پیونگ یانگ را برای تولید سلاح اتمی، کند می‌کند.

‌رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید این تحریمها تنها شروع است و او مایل است بسا فراتر برود.

کره شمالی می‌گوید برنامه اتمی و موشکی خود را تسریع خواهد کرد که این باعث تعجب است و این سؤال را به وجود می‌آورد که آیا ظرفیت انجام این کار را دارد. کره جنوبی چه پاسخی برای کره شمالی دارد؟

خبرنگار سی.ان.ان: کره شمالی خود یک چیستان است و دقیقاً معلوم نیست در آن چه می‌گذرد اما از آنچه در گذشته دیده‌ایم آنها بسیاری را متعجب کرده‌اند از این‌که به چه سرعتی توانستند به بمب هیدروژنی برسند که آن را بر روی یک موشک قاره‌پیمای بالستیکی قرار دادند. با توجه به این‌که این پروژه شماره یک کره شمالی بود اگر آنها می‌گویند می‌خواهند این برنامه را شدت بخشند، امکان و ابزار این کار را دارند و قطعاً اراده سیاسی برای انجام این کار را نیز دارند.

کره جنوبی نیز تلاش می‌کند هم‌چنان قدرت‌نمایی کند و آنچه امروز دیدیم اولین بار بود که موشک هوا به زمین را آزمایش کردند که یک موشک پیشرفته است که کره جنوبی حدود 170عدد از آن را دارد و به شما این ایده را می‌دهد که این موشک ها می‌تواند کلاهک جنگی 1000پوندی داشته باشند. اگر یکی از این موشک ها از سئول پرتاب شود می‌تواند هرجایی را در کره شمالی را ظرف ۱۵دقیقه بزند و کره جنوبی گفته است در صورت جنگ یکی از اولین اهدافی که خواهد زد برنامه اتمی کره شمالی و نیز رهبری کره شمالی خواهد بود.

مایک پمپئو مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید:‌
«نگرانی این است که کره شمالی تکنولوژی حمل تسلیحات اتمی بر روی موشک را ادامه دهد و بعد آن را با بسیاری از جمله با رژیم ایران سهیم شود. رژیم ایران قطعاً که حاضرست بهای آن را به آنها بپردازد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d29fcc9-aa26-41be-86ab-267dbcfe46c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات