728 x 90

سی.ان.ان: وضعیت انسانی در میانمار فاجعه‌آمیز است

مسلمانان روهینگیایی در فرار از کشتار
مسلمانان روهینگیایی در فرار از کشتار
آنتونیو گوترز دبیرکل ملل‌متحد نسبت به فاجعه انسانی علیه مسلمانان میانمار هشدار داد.

گزارشی از سی.ان.ان 24شهریور 96:
رهبران جهان به‌شدت آنگ سان سوچی را به‌خاطر متوقف نکردن بحران علیه مسلمانان روهینگیا مورد اعتراض قرار داده‌اند.

سازمان ملل‌متحد می‌گوید دست‌کم 1000نفر در جریان یک پاکسازی قومی کشته شده‌اند. دبیرکل سازمان ملل می‌گوید به این بحران باید پرداخته شود.

آنتونیوگوترز: «این وضعیت انسانی فاجعه‌آمیز است زمانی که ما هفته پیش بازدید کردیم 125هزار نفر پناهنده بودند که به بنگلادش گریخته بودند. این عدد اکنون سه برابر شده و به حدود 380هزار نفر رسیده است.

بسیاری در پناهگاههای موقت اقامت دارند. زنان و کودکان گرسنه و با سو تغذیه از راه می‌رسند».

هیومن رایتس واچ با استفاده از تصاویر ماهواره‌یی نسبت به ابعاد آواره شدن و نابودی جامعه روهینگیا در استان راخین هشدار داده است.

مدیر هیومن رایتس واچ: چند هفته پیش کارشناسان عکسهای ماهواره‌یی چندین آتش‌سوزی در ابعاد زیاد را در سراسر منطقه ردیابی کردند. این عکسها نشان می‌دهد که اتفاقات خیلی بدی در جریان است. مناطقی به آتش کشیده شدند و تعداد زیادی از روستاها به‌طور کامل منهدم شده‌اند. زمانی که ما توانستیم به مرز برویم و ما را به نزد پناهندگان بردند محققان ما دیدند که صدها نفر از مردم روزانه از راه می‌رسند. اکثر آنان زنان و کودکان هستند. آنها وحشت‌زده و گریان و گرسنه‌اند برخی توسط ارتش میانمار مجروح شده و مجبور به ترک روستاها شده‌اند. آنها 5 الی 6روز در جنگل راه پیموده‌اند و به بنگلادش رسیده‌اند و هنوز جایی برای رفتن ندارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f40c305-25ca-49b0-9220-9562348f7080"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات