728 x 90

کیم جونگ اون:‌هدف نهایی ما دستیابی به توازن قوا با آمریکاست

کیم جونگ اون رهبرکره شمالی
کیم جونگ اون رهبرکره شمالی
 بنا‌ به گزارش خبرگزاری کره شمالی روز شنبه ۲۵شهریور ۹۶ کیم جون اونگ تأکید کرده است که:‌ هدف نهایی کره شمالی دستیابی به توازن قوای واقعی با آمریکاست تا دیگر رهبران آمریکا جرأت تهدید نظامی نکنند.

این خبرگزاری هم‌چنین عکس‌هایی از کیم جونگ اون منتشر کرده است که در کنار سایر مقامهای بلندپایه کره شمالی در حال نظارت بر شلیک موشک است. طبق این گزارش کیم جونگ اون اضافه کرده است، توانایی و دقت موشک «هواسانگ ۱۲» تأیید شد.

آزمایش موشکی روز جمعه واکنشهای بین‌المللی در پی داشته است

این در حالی است که هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، گفت، از همه ظرفیتهای دیپلوماتیک برای حل این بحران استفاده شده است.

هربرت مک‌مستر در یک کنفرانس خبری تأکید کرده است:‌ آنهایی که از فقدان گزینه نظامی صحبت می‌کنند، (بدانند) که گزینه نظامی وجود دارد، هر چند این گزینه‌یی نیست که ما آن را ترجیح بدهیم.

آقای مک مستر با این حال تصریح کرده است که بحران کره شمالی یک «مسأله جهانی» است و همه اعضای جامعه بین‌المللی می‌بایست اقدامات خود و با اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت به حل آن کمک کنند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در این کنفرانس خبری با اشاره به تحریمهای اخیر شورای امنیت علیه کره شمالی تصریح کرده است، پیونگ یانگ هنوز به‌طور کامل پیامدهای این تحریمها را احساس نکرده است.

درهمین زمینه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، هم گفته است، رژیم منزوی کره شمالی اکنون تهدیدی جدی برای کشورهای دمکراتیکی مانند کره جنوبی و ژاپن است و این رژیم به‌طور فزاینده‌یی در حال تهاجمی‌تر شدن است.

آقای تیلرسون اضافه کرده است: کره شمالی اکنون یک تهدید جهانی است و این تهدید مستلزم پاسخی بین‌المللی است.

آقای گوترز از رهبران کره شمالی خواسته است ضمن خودداری از انجام آزمایش‌های هسته‌یی و موشکی بیشتر، به قطعنامه‌های شورای امنیت در این‌باره پایبند بمانند و اجازه بدهند که فضا برای ازسرگیری گفتگوهای جدی حول موضوع خلع‌سلاح هسته‌یی مساعد شود.

منابع نظامی کره جنوبی نیز می‌گویند که این موشک مسافتی حدود سه هزار و ۷۰۰کیلومتر را طی کرده که برای رسیدن به گوام بخشی از قلمرو آمریکا در اقیانوس آرام که کره شمالی آن را تهدید کرده کافی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/daec21da-dda5-49d8-a6ff-9481cd17d408"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات