728 x 90

داعش مسئولیت حمله تروریستی لندن را به عهده گرفت

انفجار تروریستی در لندن
انفجار تروریستی در لندن
داعش مسئولیت بمب‌گذاری روز جمعه 24شهریور در مترو لندن را برعهده گرفت. این بمبگذاری دست‌کم ۲۹مجروح بر جای گذاشت، سطح هشدار امنیتی در انگلستان از روز گذشته «شدید» به بالاترین سطح یعنی «بحرانی» افزایش یافته است.

به گزارش رویتر، ترزامی، نخست‌وزیر بریتانیا با اعلام افزایش سطح هشدار امنیتی گفته است، نیروهای ارتش و پلیس در خیابانها حضور خواهند داشت.

از سوی دیگر مقامهای پلیس انگلستان می‌گویند، اقدامات خود برای دستگیری عاملان این «حمله تروریستی» را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

زخمی شدن و سوختن ۲۲تن در حادثه تروریستی لندن

حادثه تروریستی روز جمعه 24شهریور 96 درمتروی لندن 22مجروح بر جای گذاشت.

کارشناسان امنیتی گفته‌اند اگر بمب کار گذاشته شده در متروی لندن به‌طور کامل عمل می‌کرد، تمام افرادی که در واگن قطار نزدیک آن بودند، کشته یا نقص‌عضو می‌شدند. به گفته پلیس بمب کار گذاشته شده به‌طور ناقص عمل کرده و فقط شعله‌های ناگهانی آتش باعث صدمه دیدن مسافران شده است. پلیس حادثه را 'تروریستی' توصیف کرد و گفت بمب ساعتی، دست‌ساز بوده است. مسافران ابتدا صدای انفجار را شنیدند، بعد شعله‌های آتش را دیدند و دود واگن مترو را پر کرد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیت خود ضمن محکوم کردن حمله تروریستی روز جمعه لندن، نوشت: یک حمله دیگر در لندن توسط تروریست‌های بدبخت.

آنها آدمهای مریض و بی‌عقلی هستند. ما باید با این تروریست‌های بدبخت شدیدتر برخورد کنیم.

حادثه تروریستی در لندن و پاریس
خبرگزاری رویتر روز جمعه 24شهریور 96 گزارش کرد انفجاری در یک ترن زیرزمینی در لندن روی داد و باعث زخمی شدن عده‌یی از مسافران شد.

 واقعه تروریستی در لندن
        واقعه تروریستی در لندن
 
پلیس لندن گفت این حادثه در ایستگاه پارسنونز گرین در غرب لندن به‌وقوع پیوست و افسران پلیس در محل حضور دارند.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از پلیس گزارش داد روز جمعه مردی با چاقو به پلیسی که در مرکز پاریس مشغول نگهبانی بود حمله کرد، ولی دستگیر شد. وزیر دفاع فرانسه گفت ما از انگیزه فرد مهاجم که دستگیر شده است اطلاعی نداریم“.


										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8342b9f6-62d7-4065-9dd7-38f5359c4af9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات