728 x 90

سوریه امروز در خدمت رژیم آخوندی و حفظ بشار اسد خط قرمز فاشیسم دینی است

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
تا پاسداران و شبه‌نظامیان در سوریه حضور دارند بحران هم‌چنان ادامه دارد

آخوند جنایتکار علی سعیدی، نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران در روز ۲۲شهریور گفت حفظ بشار اسد خط قرمز رژیم آخوندی در سوریه است، قبل از آن خامنه‌ای در روز ۲۸خرداد ۹۶گفته بود اگر پاسداران در سوریه نمی‌جنگیدند امروز باید در شهرهای ایران می‌جنگیدیم. روز پنجشنبه ۲۳شهریور دیکتاتور سوریه در نامه‌یی به خامنه‌ای تحت عنوان «امام» و «رهبر معظم انقلاب»، به‌خاطر «نقش آفرینی» رژیم در تصرف بخشهای بیشتری از استان دیرالزور و کشتار مردم سوریه قدردانی کرد.

این اعترافات که تنها نمونه‌هایی از هزاران اظهارنظر مشابه توسط سرکردگان رژیم است، در کنار توافق شرم‌آور ۱۰روز پیش حزب‌الله با داعش که به دستور خامنه‌ای و موافقت اسد صورت گرفت بار دیگر بر این حقیقت صحه می‌گذارد که تا پاسداران و شبه‌نظامیان مزدورشان در سوریه حضور دارند از هیچ جنایتی و کشتاری در این کشور رویگردان نیستند و بحران سوریه هم‌چنان ادامه خواهد داشت. خلع‌ید از رژیم آخوندی و اخراج سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان مزدور که با باندرول شیعه به جنایت مشغولند اولین قدم ضروری برای صلح و آرامش در سوریه است.

جایگزین شدن داعش با پاسداران و شبه‌نظامیان در سوریه یا عراق با استفاده از شرایطی که ائتلاف بین‌المللی فراهم می‌کند، بزرگترین خطری است که امروز منطقه را تهدید می‌کند. لذا نباید اجازه داد که پاسداران و شبه‌نظامیان به کمک ارتش اسد بخشهای بیشتری از سوریه را تصرف کنند.

علی سعیدی نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران که جنایت و جنگ‌افروزی در سوریه را «دفاع از حریم اهل بیت» می خواند، گفت: «حفظ شخص بشار اسد» «خط قرمز» رژیم در سوریه است. وی افزود امروز عراق و سوریه در خدمت اسلام (بخوانید فاشیسم دینی) هستند و «این مهم باید توسط روحانیان و مبلغان برای مردم تبیین شود». او در واکنش به انزجار عمومی از دخالتهای رژیم در منطقه گفت: «برخی اوقات بیان می‌کنیم که فلسطین، سوریه، عراق، لبنان، به ما چه ربطی دارد... ما در دنیا مسئولیت داریم» و «زمینه ساز جهانی شدن اسلام» هستیم.

سردمداران رژیم و شخص خامنه‌ای بارها گفته‌اند که اگر در سوریه و عراق و دیگر کشورهای منطقه نجنگند جنگ به داخل ایران یعنی با مردم کشیده می‌شود.

خامنه‌ای در روز ۲۸خرداد ۱۳۹۶گفت: اگر شهیدان مدافع حرم نبودند، امروز باید با «عناصرِ فتنه‌گر، خبیث و دشمن اهل‌بیت (ع) » در شهرهای ایران می‌جنگیدیم... امنیتِ کنونی کشور مرهون مدافعان حرم است.

او در روز ۱۶دی ۱۳۹۵نیز گفته بود: «اگر جلوی دشمن را در سوریه نمی‌گرفتیم «باید در تهران، فارس، خراسان و اصفهان جلوی آنها را می‌گرفتیم». هم‌چنان که در روز ۱۶بهمن ۱۳۹۴اظهار نگرانی کرد که «اگـر اینهـا (در سوریه) مبـارزه نمی‌کردنـد... مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه اسـتانها بـا اینهـا می‌جنگیدیم و جلـوی اینهـا را می‌گرفتیم».

آخوند روحانی در روز ۱۹بهمن ۱۳۹۴ (۸فوریه ۲۰۱۶) اذعان کرد با اهرم حضور در سوریه و عراق در مذاکرات اتمی امتیاز گرفته است وی گفت: «اگر سرداران رشید ما در بغداد و سامرا و فلوجه و رمادی ایستادگی نمی‌کردند و اگر در دمشق و حلب به دولت سوریه کمک نمی‌کردند ما امنیتی نداشتیم که بتوانیم به این خوبی مذاکره کنیم».

در روز ۲۹شهریور ۱۳۹۵آخوند ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی ویژه خامنه‌ای، در همین باره گفت: «لبنان، سوریه و فلسطین خاکریزهای ما هستند. وقتی امروز در سوریه مشاوره و شهید می‌دهیم، برای این است که دشمن به مرزهای ما نیاید».

ولایتی مشاور خامنه‌ای نیز در روز ۲۸آذر ۱۳۹۴ «بشار اسد و دولت سوریه را خط قرمز» رژیم خواند و گفت: «مردم سوریه هیچ گاه فردی را نمی‌توانند پیدا کنند که به اندازه بشار اسد به آنها وفادار باشد».

در روز ۱۷مهر ۱۳۹۴رسانه‌های حکومتی به‌نقل از پاسدار-سرتیپ همدانی، از بالاترین فرماندهان سپاه که در مهرماه ۹۴در سوریه کشته شد، نوشتند: «عمق استراتژی ما سوریه است... از نظر ژئوپلیتیکی هم سوریه کلید اتصال سه قاره اروپا، آسیا و آفریقاست. یکی از اهداف و آرمانهای مهم [نظام] آزادی قدس است. سوریه کلید منطقه است. نسبت به عراق، لبنان و یمن، سوریه در اولویت است. اگر هر کدام از این کشورها مشکلی برایشان پیش بیاید ما به اندازه از دست دادن سوریه ضرر نخواهیم کرد. بنابراین اهدافی که ما در سوریه داشتیم، اهداف راهبردی بوده است». همین رسانه‌ها در روز ۱۴مهر به‌نقل از او نوشته بودند: «اسفند ۱۳۹۱تروریستها [بخوانید ارتش آزاد سوریه] کاملاً به نقطه پیروزی نزدیک شده بودند آنها... توانسته بودند حلقه محاصره را تنگتر و به کاخ ریاست‌جمهوری سوریه در دمشق نزدیکتر شوند طوری که عن‌قریب بود کاخ را به اشغال خود درآورند. وضعیت بسیار بغرنجی پیش آمده بود.. بشار اسد هم کار را تمام شده می‌دانست و دنبال رفتن به یک کشور دیگر بود».

در روز ۱۹مهر ۱۳۹۴محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و سرکرده سابق سپاه پاسداران، گفت: «همدانی در سوریه (کشته شده) تا ناامنی به تهران کشیده نشود».

در روز ۲۸آبان ۱۳۹۴پاسدار-سرلشگر جعفری، فرمانده سپاه پاسداران گفت: «اگر.. همدانی نبود دو، سه سال پیش، دمشق سقوط کرده بود و معلوم نبود که جبهه مقاومت با چه وضعی مواجه می‌شد. در کشوری مثل سوریه... وقتی اهدافشان محقق نمی‌شود، اثر مستقیم روی امنیت ما نیز خواهد گذاشت».

پاسدار علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم، در روز ۸دیماه ۱۳۹۳به‌مناسبت هلاکت یکی از سرکردگان سپاه به نام تقوی گفته بود: «شایعه‌پراکنان بیمار این روزها می‌گویند ما را چه کار به این‌که در عراق و سوریه چه می‌گذرد؛ اگر ما در عراق و سوریه نجنگیم، اگر تقوی‌ها در سامرا خون ندهند ما باید در سیستان، آذربایجان، شیراز و اصفهان خون بدهیم... تقوی و تقوی‌ها امروز برای این خون می‌دهند که قبل از آن که ما در تهران خون دهیم باید در سامرا دفاع کرد و خون داد».

کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران
۲۴شهریور ۱۳۹۶ (۱۵سپتامبر ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/432cd24e-6817-4877-a669-b3c547d3da53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات