728 x 90

آمریکا از چین و روسیه خواست که مستقیماً علیه کره شمالی دست به اقدام بزنند

شی جین‌پینگ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری چین و روسیه
شی جین‌پینگ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری چین و روسیه
آمریکا از دولتهای روسیه و چین خواسته است برای جلوگیری از فعالیت‌های موشکی و هسته‌یی کره شمالی دست به «اقدام مستقیم» بزنند. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، در بیانیه‌یی گفته است «چین مهم‌ترین صادرکننده نفت به کره شمالی‌ست. روسیه نیز بزرگ‌ترین بازار کار برای کارگران اجباری کره شمالی‌ست». وی افزود مسکو و پکن «باید عدم مدارای خود با این آزمایش‌های موشکی عاری از حس مسئولیت را با دست‌زدن به اقدامات مستقیم خودشان، نشان دهند».

سخنگوی وزارت‌خارجه چین می‌گوید این کشور خواستار «جدی گرفتن تعلیق‌های دوگانه» است. کره شمالی صبح ۲۴شهریورماه دست به انجام تازه‌ترین آزمایش موشکی خود زد. این موشک که ستاد فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام از انواع میان‌برد-دوربرد توصیف کرده، مسافتی در حدود ۳۷۰۰کیلومتر را طی کرد، از فراز خاک ژاپن گذشت، سبب شد تا گروهی از مردم ژاپن به پناهگاه بروند، و در نهایت در اقیانوس آرام فرود آمد.

بیشتر بخوانید:

آزمایش موشک کره شمالی بر فراز آسمان ژاپن

به گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی بامداد روز جمعه 24شهریور 96 کره شمالی یک آزمایش موشکی جدید را بر فراز ژاپن انجام داد.

موشک شلیک شده پس از رسیدن به ارتفاع ۷۷۰کیلومتری، ۳۷۰۰کیلومتر طی کرد که به نسبت قبل بیشتر است.

همزمان با عبور موشک کره شمالی از آسمان ژاپن، آژیر خطر در این کشور به صدا درآمد.

کاخ سفید ساعتی بعد از این آزمایش کره شمالی اعلام کرد دونالد ترامپ در جریان این آزمایش قرار گرفت.

جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده در نخستین واکنش به آزمایش کره شمالی گفت اقدام آنها تهدیدی برای میلیون ها ژاپنی است. وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد با مقامهای نظامی و امنیتی درباره این آزمایش در تماس است.

همزمان ستاد فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام ضمن تأیید آزمایش کره شمالی اعلام کرد این موشک توسط رادارهای نظامی آمریکا تعقیب شده است.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در اطلاعیه خود تأکید کرد جزئیات این آزمایش موشکی در حال بررسی است و هیچ تهدیدی متوجه آمریکا و جزیره گوآم نیست.

خبرگزاری فرانسه:‌ بمب آزمایشی کره شمالی ۱۶بار قوی‌تر از بمب اتمی هیروشیما

خبرگزاری فرانسه روز 22شهریور 96 به‌نقل از کارشناسان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا گزارش کرد:
بمب هیدروژنی کرۀ شمالی قوی‌تر از ارزیابی اولیۀ بوده است. انرژی این بمب هیدروژنی معادل ٢۵٠ کیلوتُن، یعنی ١۶برابر قدرت بمب آمریکایی بوده است که در سال ١٩۴۵ هیروشیما را نابود کرد.

این بمب که روز سوم سپتامبر آزمایش شد، واکنش‌های بسیار تند آمریکا را به‌دنبال داشت و باعث شد که شورای امنیت تحریم‌های سنگین‌تری علیه پیونگ‌یانگ وضع کند.

پیونگ‌یانگ ادعا می‌کند که بمب آزمایش شده آن‌قدر کوچک هست که قابلیت سوار شدن روی موشک را دارد. این ادعا را کارشناسان غربی تأیید نکرده‌اند.

همراهی چین و روسیه با آمریکا علیه کره شمالی

همراهی چین و روسیه در تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی باعث رضایت و خشنودی آمریکا شده است. آمریکا می‌گوید اگر ‌چه دنبال جنگ با کره شمالی نیستیم اما اگر این رژیم به رفتار فعلی خود ادامه دهد باز هم فشارها را افزایش می‌دهیم.

یورونیوز 22شهریور 96:
چین و روسیه پس از ششمین و بزرگترین آزمایش هسته‌یی توسط کره شمالی، از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد حمایت کردند تا تحریمهای جدید علیه کره شمالی اعمال شود. آخرین مجازات ها روز دوشنبه وقتی که آمریکا پیشنهادهای سختش برای مجازات کره شمالی مانند تحریم صدور نفت به این کشور را تعدیل کرد به تصویب رسید. با این حال آمریکا می‌گوید اگر تغییری در رویکردهای کره شمالی ایجاد نشد اقدامات دیگری را انجام خواهد داد.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد می‌گوید ما به‌دنبال جنگ نیستیم، رژیم کره شمالی هم هنوز به نقطه «بی‌بازگشت» نرسیده است. اگر این کشور فعالیتهای اتمیش را متوقف کند می‌تواند آینده‌اش را تضمین کند و درصورتی‌که ثابت کند می‌تواند در صلح زندگی کند جهان نیز با این کشور در صلح زندگی خواهد کرد. در غیراینصورت اگر کره شمالی مسیر خطرناکش را ادامه دهد ما نیز فشارهای دیگری را روی آن اعمال خواهیم کرد.

کره شمالی به تصویب دور تازه تحریم‌های شورای امنیت واکنش نشان داد

پس از تصویب دور تازه‌یی از تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی، پیونگ یانگ تهدید کرد به توانش دوچندان می‌افزاید.

دو روز پس از تصویب دوره تازه‌یی از تحریم‌ها علیه کره شمالی در سازمان ملل، پیونگ یانگ در بیانیه‌یی رسمی ضمن محکوم کردن این تحریم‌ها تهدید کرد که تلاش خود برای افزودن به توانش را دوچندان خواهد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل‌متحد روز دوشنبه 20شهریور 96، در واکنش به ششمین آزمایش اتمی کره شمالی، تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را به‌اتفاق آرا تشدید کرد.

این تحریم‌ها صادرات نساجی کره شمالی و واردات نفت خام به این کشور را هدف قرار می‌دهد. صادرات نساجی این کشور سالانه به ۷۶۰میلیون دلار بالغ می‌شود.

این نهمین قطعنامه تحریمی علیه کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تاکنون است.

قطعنامه تحریمی تازه سازمان ملل هم‌چنین کشورها را از صدور مجوز کار برای کارگران کره شمالی در خارج منع می‌کند. حدود صد هزار کارگر کره شمالی مقیم خارج سالانه بیش از ۵۰۰میلیون دلار برای این کشور درآمدزایی دارند.

آمریکا از دولتهای روسیه وچین خواست برای جلو گیری از فعالیتهای موشکی وهسته‌یی کره شمالی دست به اقدام مستقیم بزنند.

وزیر خارجه آمریکا، در بیانیه‌یی گفته است «چین مهم‌ترین صادرکننده نفت به کره شمالی‌ست. روسیه بزرگ‌ترین بازار کار برای کارگران اجباری کره شمالی‌ست».

اشاره به «کارگران اجباری» نیروی کار کره شمالی‌ست که بنا بر گزارشها به اجبار به خارج از آن کشور فرستاده شده و از منابع مهم درآمد دولت پیونگ‌یانگ هستند. سازمان ملل‌متحد در گزارشی در سال ۲۰۱۵گفته بود این نیروی کار اجباری، مبلغی نزدیک به ۲.۳میلیارد دلار را، در ارزهای خارجی، نصیب دولت کره شمالی می‌کند.

کره شمالی صبح ۲۴شهریورماه دست به انجام تازه‌ترین آزمایش موشکی خود زد. این موشک که ستاد فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام از انواع میان‌برد-دوربرد توصیف کرده، مسافتی در حدود ۳۷۰۰کیلومتر را طی کرد، از افراز خاک ژاپن گذشت، سبب شد تا گروهی از مردم ژاپن به پناهگاه بروند، و در نهایت در اقیانوس آرام فرود آمد.

این مسافت بالقوه برای رسیدن به جایی مانند جزیره گوام، که پیش‌تر کره شمالی تهدید به هدف قرار دادن آن کرده بود، کافی‌ست. وزارت دفاع آمریکا تأکید کرده خاک آمریکای شمالی یا جزیره گوام در معرض تهدید قرار ندارد. گوام از مهم‌ترین پایگاههای آمریکا در اقیانوس آرام است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a27bb182-8b78-4644-b824-a9145cb13896"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات