728 x 90

افشای جزییاتی از هسته تروریستی اسپانیا، آنها ۱۰۰کیلو مواد منفجره ساخته بودند

افشای جزییاتی از هسته تروریستی اسپانیا،
افشای جزییاتی از هسته تروریستی اسپانیا،
روزنامه اسپانیایی کاتالان گزارش داد هسته تروریستی که ماه گذشته اقدام به حمله مرگبار در اسپانیا کرد، برای کشتار بیشتر در حال طراحی با استفاده از 100کیلو مواد منفجره بوده است.

بنا‌ به این گزارش میزان مواد منفجره کشف شده بسیار بیشتر از هر نوع کشف اعلام شده قبلی در اروپا است. این نوع از مواد منفجره که ساختن آن ساده و راحت است توسط بنیادگراها در همه جا از پاریس تا بروکسل تا جبهه‌های جنگ سوریه و عراق مورد استفاده قرار گرفته است.

به نوشته روزنامه کاتالان تنها بازمانده انفجار، محمد حولی شامال به قاضی تحقیق این حملات گفته است آنها در حال ساختن 100کیلو از این نوع مواد منفجره بوده‌اند...

محمد حولی شامال، به قاضی گفته است انفجار زمانی صورت گرفت که آنها در مرحله نهایی ساختن مواد منفجره بودند و در نظر داشتند مواد آماده شده را در کیسه‌های 20کیلویی تقسیم کرده و در سه خودرو ون برای ویران کردن اماکن مشهور استفاده کنند.

خبرگزاری فرانسه که این خبر را مخابره کرده گفت:‌ مواد منفجره تی ای تی پی TATPتبدیل به مواد منفجره مورد دلخواه شبه‌نظامیان داعش شده است و به آسانی از موادی مانند آستون و آب اکسیژنه که براحتی در فروشگاههای شهرها قابل تهیه است، ساخته می‌شود.

کارآگاهان 15کیلو از این مواد منفجره را در آپارتمانی در بروکسل بعد از حملات تروریستی در فرودگاه پایتخت بلژیک کشف کردند. در حملات پاریس در ماه نوامبر و منچستر در ماه مه نیز از این نوع مواد منفجره استفاده شده بود.

بنا‌ به گزارش روزنامه کاتالان طبقه اول ساختمانی که در شهر آلکانار توسط هسته تروریستی مورد استفاده بود و منفجر شد تماماً از این مواد پوشیده شده بود. آنها قصد خشک کردن مواد انفجاری تولید شده را داشتند، ولی اشتباهی صورت گرفته و ساختمان منفجر شد...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/074f4bd7-0537-4c75-9b54-94520d45ab40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات