728 x 90

ادامه فاجعه انسانی در میانمار

 بدن سوخته نوجوان روهینگیا
بدن سوخته نوجوان روهینگیا
تلویزیون رویتر 23شهریور 96 می‌گوید:‌ آنگ سان سوچی به‌خاطر این‌که اعتراضی به کشتار مسلمانان میانمار نمی‌کند مورد اعتراض شدید است:
بیمارستانی در بنگلادش مملو از مردم روهینگیا شده است. پزشکان می‌گویند... در تلاشند حدود 60پناهنده مسلمان را درمان کنند که از یک سرکوب خونین از میانمار فرار کرده‌اند.

تقریباً تمامی آنها دارای زخم گلوله یا انفجار هستند. برخی میان مرگ و زندگی هستند

ارتش مدعی است تنها شورشیان را هدف قرار می‌دهد ولی برخی می‌گویند زخم‌های اهالی روهینگیا داستان دیگری می‌گویند. خبرنگار رویتر از بیمارستانی در شهر چیتیگان بازدید کرده است.

خبرنگار رویتر: روهینگیان سالهاست که به بنگلادش می‌آیند ولی این بار به‌خاطر جراحاتی که برداشته‌اند.

مقامات به ما گفته‌اند بسیاری از اهالی روهینگیا دارای آثار گلوله در پشت خود می‌باشند که نشان می‌دهد زمانی که در حال فرار بوده‌اند مورد اصابت قرار گرفته‌اند برای همین این دیگر اتهام نیست.

محمد ۱۰ساله به‌خاطر نمی‌آورد چگونه به بیمارستان آورده شده است بخشی از گوش او ترکیده است، ولی پدر او به‌خاطر می‌آورد.

پدر محمد: «پسر من زمانی که ارتش در روستای ما در میانمار آتش بازکرد مورد اصابت قرار گرفت.

من با پسرم به بنگلادش آمدم و خانواده را در میانمار گذاشتم. سازمان ملل ما را به این جا به کمپ پناهندگان آورد فکر می‌کنم خدا مراقب خانواده‌ام است».

رهبر میانمار آنگ سان سوچی این هفته گفت دولت او منتهی تلاش خود را می‌کند که از همه حفاظت کند ولی از مردم روهینگیا اسم نبرد.

او به‌خاطر آن که نسبت به وضعیت مسلمانان روهینگیا اعتراض نکرده مورد انتقاد شدید قرار گرفت. با وجود آن که دبیرکل سازمان ملل نسبت به پاکسازی قومی هشدار داده بود اما او باز هم سکوت کرد... .. سازمان ملل تخمین می‌زند 18000نفر فقط روز پنجشنبه از مرز عبور کرده باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f73d2a4f-b628-4d4f-a24b-ecba4e5e0ff5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات