728 x 90

کره شمالی به تصویب دور تازه تحریم‌های شورای امنیت واکنش نشان داد

پیونگ یانگ تهدید کرد به توانش دوچندان می‌افزاید
پیونگ یانگ تهدید کرد به توانش دوچندان می‌افزاید
پس از تصویب دور تازه‌یی از تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی، پیونگ یانگ تهدید کرد به توانش دوچندان می‌افزاید.

دو روز پس از تصویب دوره تازه‌یی از تحریم‌ها علیه کره شمالی در سازمان ملل، پیونگ یانگ در بیانیه‌یی رسمی ضمن محکوم کردن این تحریم‌ها تهدید کرد که تلاش خود برای افزودن به توانش را دوچندان خواهد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل‌متحد روز دوشنبه 20شهریور 96، در واکنش به ششمین آزمایش اتمی کره شمالی، تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را به‌اتفاق آرا تشدید کرد.

این تحریم‌ها صادرات نساجی کره شمالی و واردات نفت خام به این کشور را هدف قرار می‌دهد. صادرات نساجی این کشور سالانه به ۷۶۰میلیون دلار بالغ می‌شود.

این نهمین قطعنامه تحریمی علیه کره شمالی از سال ۲۰۰۶تاکنون است.

قطعنامه تحریمی تازه سازمان ملل هم‌چنین کشورها را از صدور مجوز کار برای کارگران کره شمالی در خارج منع می‌کند. حدود صد هزار کارگر کره شمالی مقیم خارج سالانه بیش از ۵۰۰میلیون دلار برای این کشور درآمدزایی دارند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا: اگر چین کره شمالی را تحریم نکند خود تحریم خواهد شد

آمریکا به چین هشدار داد، درصورتی که چین متعهد به مقابله با شرکتهای طرف معامله با کره شمالی نشود خود چین تحریم خواهد کرد.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه 22شهریور در کنفرانسی خبری گفت: «اگر چین تحریم‌های سازمان ملل‌متحد در مورد کره شمالی را اجرا نکند، ما آنها را تحت تحریم‌های بیشتر قرار داده و دسترسی آنها به آمریکا و نظام بین‌المللی دلار را محدود خواهیم کرد».

دولت آمریکا قصد دارد که کره شمالی را از تمامی منابع مالی‌یی که چین در اختیار این کشور می‌گذارد محروم کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4e2ff95-8234-48f2-ad3f-c6af2dca0e55"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات