728 x 90

ابراز نگرانی آمریکا از مشارکت رژیم ایران به‌عنوان ضامن آتش‌بس سوریه

مذاکرات آستانه
مذاکرات آستانه
وزارت امور خارجه آمریکا، از مشارکت رژیم ایران به‌عنوان ضامن آتش‌بس سوریه در مذاکرات آستانه ابراز نگرانی کرد و تأکید کرد که حمایت رژیم ایران از بشار اسد، باعث تشدید تنش در سوریه و رنج سوریها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویتر، وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرد که هیأتی از واشینگتن به‌عنوان ناظر در مذاکرات آستانه، مشارکت خواهد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که دیوید ساترفلد سرپرست معاون آسیای دور وزارت امور خارجه، در رأس این هیأت قرار خواهد گرفت و بر پشتیبانی آمریکا از تمام تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس پایدار و ارائه کمکهای بشر دوستانه در سوریه، تأکید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس هیأت نظامی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه:‌ توافقی که رژیم ایران جزیی از آن باشد نمی‌پذیریم

احمد بری رئیس هیأت نظامی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه که در مذاکرات آستانه ۵شرکت کرده است، اعلام کرد که هر توافقی را که رژیم ایران جزیی از آن باشد، نخواهد پذیرفت.

اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه ۱۴تیر ۹۶ ضمن اعلام خبر فوق به‌نقل از وی افزود «ما برای اهدافی اساسی به آستانه آمده‌ایم که مهمترین آنها اولاً آتش‌بس و تداوم آن است و نه فقط آتش‌بس موقت و ثانیا گفتگو درباره پرونده زندانیان و تلاش برای آزادی آنان می‌باشد».
رئیس هیأت نظامی مذاکره‌کننده ا‍پوزیسیون سوریه تأکید کرد هیچ توافقی که رژیم ایران جزیی از آن باشد را امضا نخواهد کرد.
احمد بری درباره زندانیان افزود از سال ۲۰۱۱ تاکنون بیش از ۷۰هزار مرد و جوان و ۱۳هزار زن در زندانهای رژیم اسد زندانی هستند.
یادآوری می‌شود روز سه‌شنبه سری پنجم گفتگوهای آستانه ۵آغاز شد که قرار است نقشه‌های مناطق «کاهش تنش». را مشخص کند.

نقض توافقنامه آستانه برای کاهش تنش در مناطق درگیری در سوریه

رژیم اسد با نقض توافقنامه آستانه برای کاهش تنش در مناطق درگیری در سوریه، به گلوله‌باران روستاها و شهرهای منطقه جبل اکراد در ساحل سوریه ادامه می‌دهد.

نشست آستانه

             نشست آستانه

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0e6a365-7bd1-4150-aa66-d652e6206bd0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات