728 x 90

درخواست از رئیس‌جمهور فرانسه برای دخالت در حفظ جان زندانی سیاسی رضا شهابی

رضا شهابی، عضو هیأت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه
رضا شهابی، عضو هیأت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه
رضا شهابی، فعال کارگری که از روز ۱۸مرداد دست به اعتصاب‌غذا زده است، با گذشت ۳۵روز ازاعتصاب غذا، جان او در خطر است.

روز چهارشنبه 22شهریور 96پنج سندیکای کارگری فرانسه به اتفاق سازمان عفو بین‌الملل این کشور در نامه‌یی از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه خواستند برای حفظ جان رضا شهابی دخالت کند.

گفتنی است که «کلکتیو»، متشکل از ۵سندیکای کارگری فرانسه ث.ژ.ت، ث.اف.د.ت اف.اس.یو اونساو سولیدر به اتفاق سازمان عفو بین‌الملل کارزاری را برای حمایت از رضا شهابی و سایر فعالان کارگری و فرهنگی ایران آغاز کرده‌اند.

هم‌چنین امروز چهارشنبه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه هم اعلام کرده است، رانندگان اتوبوس های بی.آر.تی در حمایت از رضا شهابی با چراغ‌های روشن حرکت خواهند کرد و سرعت اتوبوس را به ۲۰کیلومتر در ساعت کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

کانون صنفی معلمان استان تهران خواهان آزادی زندانی سیاسی رضا شهابی شد

کانون صنفی معلمان استان تهران طی بیانیه‌یی خواهان آزادی فوری زندانی سیاسی رضا شهابی شد.
در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌ کانون صنفی معلمان، ضمن اعلام همبستگی با سندیکای شرکت واحد خواهان رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت رضا شهابی و آزادی وی است و باور دارد که با انتساب اتهامات واهی به فعالان صنفی، نمی‌توان روند مطالبه محوری اکثریت قشر زحمتکش جامعه را متوقف نمود.

رضا شهابی، عضو سندیکای رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از روز ۱۷مردادماه در اعتصاب‌غذای اعتراضی به‌سر می‌برد. روز پنجشنبه ۹شهریورماه 96نیز جمعی از دانشجویان در دیدار با خانواده زندانی سیاسی رضا شهابی اعلام همبستگی کرده و خواهان آزادی بی‌قید و شرط وی شدند. دانشجویان هشدار دادند که جان این زندانی سیاسی در خطر است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21feddd8-39fd-4f17-8ec4-e88ee8a74355"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات