728 x 90

خودکشی دانشجوی کرد در اعتراض به اخراج از دانشگاه

خودکشی جوانان در ایران تحت حاکمیت ولی فقیه ارتجاع
خودکشی جوانان در ایران تحت حاکمیت ولی فقیه ارتجاع
دوشنبه شب ٢٠ شهریورماه 96، یک جوان ٢٨ساله کرد در اعتراض به اخراج از دانشگاه خود را حلق‌آویز کرد.

این دانشجو که ”عبدالسلام خوشامن“ نام داشت اهل روستای ”دل“ و ساکن شهرک جوجه سازی مریوان بود.

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده وی به مدت ٥سال در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تحصیل کرده بود اما از سوی گردانندگان دانشگاه به بهانه داشتن گرایشات سیاسی از دانشگاه اخراج و از ادامه تحصیل محروم گشت.

عبدالسلام پس از اخراج از دانشگاه دچار افسردگی شده و سرانجام دوشنبه شب پس از خوردن ٣٠ قرص خود را در منزل پدریش بدار آویخت.

پدر این دانشجو به اسم رجب کارگر بوده و با کارگری مخارج تحصیل فرزندش را تأمین کرده بود.

بیشتر بخوانید:
خودکشی دو سرباز حین خدمت

بنا‌ به گزارشات رسیده روز شنبه 18شهریور 96 دو سرباز در پادگانهای خود بر اثر فشارهای سرکردگان رژیم اقدام به خودکشی کردند.

بر اساس همین گزارش روز شنبه یک سرباز به نام رضا فرجی اهل شهرستان خوی در پادگان سقز بر اثر تنبیه شدید سرکردگان رژیم در این پادگان اقدام به خودکشی کرد و متأسفانه جان باخت.

وی تنها 16روز بود که به این پادگان منتقل شده بود. پس از خودکشی و مرگ این سرباز سرکرده پادگان از اعلام و اطلاع به خانواده وی نیز خودداری کرد و خانواده این سرباز از هم خدمتی‌هایش خبر مرگ وی را شنیدند.

فرمانده مزدور این پادگان حتی از دادن آمبولانس برای انتقال جنازه وی به خانواده خودداری کرده و خانواده سرباز متوفی با هزینه خود اقدام به تهیه آمبولانس برای انتقال جنازه نمودند.

بر اساس خبر دیگری در همین روز در پادگان مرند در استان تبریز نیز یک سرباز به نام جعفر احمدتاش بر اثر فشارهای وارده توسط سرکردگان رژیم در این پادگان اقدام به خودکشی کرد که متأسفانه جان باخت.

خودکشی دختر ۱۹ساله در زابل
بنا‌ به گزارشهای دریافتی یک دختر ١٩ساله به نام کوثر سرگزی فرزند محمود روز پنچ‌شنبه 16شهریور 96 با اسلحه کمری اقدام به خودکشی کرد و متأسفانه جان سپرد.

اطلاعی از انگیزه او برای خودکشی در دست نیست، بسیاری از خودکشی‌ها در ایران تحت حاکمیت آخوندها به‌دلیل سرکوب و خفقان از یک سو و فقر و محرومیت اقتصادی از سوی دیگر صورت می‌گیرد.

جوان ۲۳ساله در دشتستان خودکشی کرد
بنا‌ به گزارشهای دریافتی یک جوان 23ساله، در آخرین ساعتهای سه‌شنبه 14شهریور 96 ساکن یکی از روستاهای بخش مرکزی دشتستان با پاره‌گی شریان دست اقدام به خودکشی کرد و متأسفانه جان سپرد.

اطلاعی از انگیزه او برای خودکشی در دست نیست، بسیاری از خودکشی‌ها در ایران تحت حاکمیت آخوندها به‌دلیل سرکوب و خفقان از یک سو و فقر و محرومیت اقتصادی از سوی دیگر صورت می‌گیرد.

بنا‌ به آمارهای جهانی ایران آخوندزده در میان کشورهایی است که از بالاترین آمار خودکشی برخوردار است.

افزایش خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها
رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی رژیم آخوندی به افزایش آمار خودکشی اعتراف کرد و گفت: استانهای غربی کشور از جمله ایلام، کرمانشاه، همدان، کهگیلویه و بویراحمد جزو استانهایی هستند که آمار خودکشی در آنها بسیار بالاست.

حسین اسدبیگی در آستانه روز جهانی خودکشی گفت: در سال گذشته در مجموع تعداد 5828ماموریت در زمینه خودکشی از سوی اورژانس اجتماعی انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که تعداد 4405خودکشی کامل منجر به فوت در سال 95ثبت شده است، گفت: در سال 94تعداد 4029مورد خودکشی به ثبت رسیده است. آمار سال 95نسبت به سال 94نشان می‌دهد تعداد 376مورد افزایش داشته است.

وی اعتراف کرد ناامیدی مقدم بر همه علتهای خودکشی در ایران شناخته شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0872ba8-e054-45f7-8e8b-89e624a4d806"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات