728 x 90

خنثی شدن یک طرح تروریستی در پاریس

دستگیری یک تروریست در پاریس
دستگیری یک تروریست در پاریس
یک حمله تروریستی در پاریس خنثی شد. روز سه‌شنبه 21شهریور 96 تلویزیون فرانس 24 گزارش داد: پلیس روز ۴شنبه بعد از اطلاع یک فرد معلول که در ساختمانی کار می‌کرد به محلی در جنوب پاریس هجوم برد.

در داخل آپارتمانی پلیس 100گرم تی.ای.تی.پی  که مواد شیمیایی برای ساختن مواد انفجاری بود و چندین کپسول گاز و نیز تجهیزات برقی و الکترونیکی را که برای تولید یک بمب بسته‌ای به کار می‌رود کشف کرد.

۲مردی که از این پیشتر برای پلیس شناخته شده بودند در خلال عملیات دستگیر شدند. نفر سوم روز ۵شنبه دستگیر شد.

مقامهای فرانسوی می‌گویند هر ۳فرد دستگیر شده گرایشهای افراطی داشتند. وزیر کشور فرانسه ژرار کلوم  تأیید کرد سه فرد مظنون در ارتباط با تروریستها در سوریه بوده‌اند.

وزیر کشور فرانسه: «این امکان وجود دارد که نفرات دیگری نیز درگیر بوده‌اند. ما به‌زودی ارتباط آنها با سلولهای تروریستی خارجی را کشف می‌کنیم».

چه چیزی باعث شد شما بدانید که آنها با سوریه و عراق مرتبط هستند؟

وزیر کشور فرانسه: «ما توانستیم به تعدادی از مکالمات آنها گوش کنیم»

تی ای تی پیTATP مواد انفجاری دست سازی است که توسط شبه‌نظامیان در چندین حمله طی سالیان اخیر استفاده شده است. از جمله حمله‌هایی که در منچستر در ماه مه و در بروکسل سال گذشته و درپاریس در سال 2015صورت گرفت.

بازرسان روز ۵شنبه مواد شیمیایی بیشتری در یک انبار پیدا کردند که دو مظنون اصلی گفتند آنها برای حمله به یک بانک برای دزدیدن پول آماده می‌شدند. معلوم نیست که این کشف مرتبط با حمله ماه گذشته در بارسلون بوده است یا خیر؟

بازرسان در تلاش هستند دریابند چرا مظنون اصلی چند روز قبل از حملات اوت به پاریس آمده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4ece15e-e3d1-415b-97be-03db2a4edfea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات