728 x 90

اختلاف انگلستان و اتحادیه اروپا بر سر مسائل مالی

میشل بارنیه،
میشل بارنیه،
انگلستان می‌گوید میزان مطالبات مالی اتحادیه اروپا را قبول ندارد. تا به‌حال چند دور گفتگو به جایی نرسیده است.
دیوید دیویس، وزیر انگلستان برای مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا، روز دوشنبه 20شهریور 96 نسبت به فشار این اتحادیه برای حل و فصل مسائل مالی مربوط به خروج ابراز تأسف کرد. وی تصریح کرد اجازه نخواهیم داد فشارها ما را به سمتی بکشاند که مجبور به انجام کاری باشیم.

میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا پس از پایان دور سوم مذاکرات با مقامهای انگلیس تصریح کرده بود از نقطه‌نظر حقوقی ـ قضایی انگلستان خود را مجبور به انجام برخی از تعهدات مالی‌اش نمی‌داند.

میشل بارنیه پیشرفت در مذاکرات را به حدی ارزیابی نکرده تا بتوان وارد مرحله بعدی مذاکرات یعنی بحث بر سر تبیین روابط آینده انگلستان با ۲۷کشور عضو اتحادیه اروپا شد. لندن تمایل دارد روند مذاکرات به سرعت به این مرحله برسد.

در گزارشها آمده انگلستان باید رقمی بین ۶۰تا ۱۰۰میلیارد یورو برای حل و فصل تعهدات مالی که در اتحادیه اروپا دارد پرداخت کند. مقامات انگلیسی به این رقم اعتراض دارند.

دیوید دیویس می‌گوید پاسخ ما به این فاکتور عظیم این است که خط به خط آن را بررسی خواهیم کرد. وی منکر هرگونه اجبار قانونی کشورش در پرداخت چنین رقمی شده است.

دیویس خبر «ساندی تایمز» مبنی بر موافقت انگلستان با پرداخت ۵۰میلیارد پوند را تکذیب کرده است.

پیش‌بینی می‌شود مذاکرات مربوط به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا پیچیده و طولانی باشد. احتمال می‌رود این مذاکرات حدود دو سال ادامه داشته باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b0a3e1a-32b8-4a40-b951-27d0c16bca3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات