728 x 90

حزب‌الله لبنان بازوی نظامی سپاه پاسداران

حزب الله لبنان
حزب الله لبنان
شبه‌نظامیان حزب‌الله که سالهاست ادعای جنگ با اسراییل می‌کنند می‌خواهند در منطقه خاورمیانه نقش جدیدی را بازی کنند. این نقش بعد از بهار عرب برجسته‌تر شده است

تلویزیون العربیه 19شهریور 96:
به‌دنبال بحرانهای سیاسی و امنیتی در منطقه و در صدر آنها گسترش تروریسم و بنیادگرایی شبه‌نظامیان حزب‌الله به‌عنوان بازوی نظامی سپاه پاسداران تلاش می‌کنند عملیاتشان را گسترش دهند و با بکارگیری صدها نفر از عناصرشان در صحنه نظامی سوریه حضور داشته باشند.

این شبه‌نظامیان از زمان تأسیس در سال ۱۹۸۲ از رژیم ایران میلیاردها دلار گرفته‌اند. طرفهای دیپلوماتیک این مبلغ را به دو میلیارد دلار در هر ماه ارزیابی کرده‌اند.

سازمان ملل نیز گفته است رژیم ایران در بودجه‌اش ۳۵میلیارد دلار را هر سال برای این شبه‌نظامیان در نظر می‌گیرد تا فقط در جنگ سوریه مصرف شود. شبه‌نظامیان حزب‌الله هم انکار نمی‌کنند که از این رژیم پول دریافت می‌کنند.

حسن نصرالله گفته است: بودجه حزب‌الله و مخارج آن توسط رژیم ایران تأمین می‌شود».

رژیم ایران به حزب‌الله تسلیحات گوناگون از جمله موشکهای بالستیکی می‌دهد. اغلب پولهایی که این گروه دریافت می‌کند از دفتر خامنه‌ای تأمین می‌شود. این پولها به سوریه می‌رود و با آن آموزش و عملیات نظامی و تروریستی و کشتار مردم سوریه، آواره کردن و شکنجه و اعدام آنها تأمین مالی می‌شود.

در کنار این اعمال، با پولهای دفتر خامنه‌ای کودکان نیز سربازگیری می‌شوند و مواد مخدر کشت می‌شود.

روزنامه الشرق‌الأوسط می‌نویسد بودجه حزب‌الله نامحدود است چرا که این گروه بخشی از سپاه پاسداران رژیم ایران است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0fbdf227-aace-4911-9a48-36719ef17a93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات