728 x 90

جنایت شیمیایی اسد علیه غیرنظامیان

حمله جنایتکارانه شیمیایی اسد به  خان شیخون
حمله جنایتکارانه شیمیایی اسد به خان شیخون
بعد از گذشت چندین ماه از تهاجم شیمیایی اسد به خان شیخون که بیش از ۸۰قربانی به جا گذاشت و بعد از انکار رژیم اسد و حامی آن یک کمیته تحقیق وابسته به سازمان ملل‌متحد گزارشی را منتشر کرد که در آن تأکید شده است: نیروهای اسد این تهاجم را انجام داده و هیچ طرف دیگری غیر از او مرتکب چنین جنایتی نشده است.

یک روز قبل از انتشار این گزارش کاترین مارشیو ال قاضی فرانسوی در ژنو خواستار محاکمه سران رژیم اسد شده بود.

عواقب جنایاتی که مقامهای رژیم اسد در سوریه مرتکب شده‌اند مانند کابوس آنها را دنبال می‌کند.

تلویزیون اسکای نیوز 18شهریور 96:
بکار گیری سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه اتهامی است که سازمان ملل‌متحد به رژیم اسد می‌زند. محل این جنایت خان شیخون و زمان آن چهارم آوریل سال ۲۰۱۷است.

پائولو بنیرو رئیس کمیته تحقیق سازمان ملل‌متحد در مورد سوریه گفت: «علیه مناطق تحت کنترل اپوزیسیون سوریه مواد شیمیایی بکار گرفته شده. از جمله این مناطق خان شیخون، ادلب و سایر اماکن است. با ۴۴قربانی مصاحبه شد و بسیاری گفتگو های دیگر هم انجام شده است.
در ماه آوریل گذشته یک جت جنگی بمبهای حاوی گاز سارین را پرتاب کرده است. هم‌چنین ۳۳تهاجم شیمیایی را در سوریه به ثبت رسانده‌ایم».

در گزارش سازمان ملل‌متحد در مورد بکار گیری سلاح شیمیایی آمده است این تهاجم جنایت جنگی بحساب می‌آید.

محققان کمیته قانونی سازمان ملل می‌گویند برخلاف این‌که هزاران شهادت و عکس ماهواره‌یی از این کشتار وجود دارد ولی دولت بشار اسد نمی‌گذارد که بازرسان به سوریه بروند و از محل وقوع این تهاجمات بازدید کنند.

این تنها کمیته‌یی نیست که درباره تهاجم شیمیایی در سوریه تحقیق می‌کند. پیش از این نیز کمیته مشترک سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل برای تحقیق در مورد این جنایت تشکیل شده بود.

با توجه به جنایات بسیار زیادی که رژیم اسد در سوریه مرتکب شده این اقدامات از فراموش شدن جنایات این رژیم در سوریه جلوگیری می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78609ffa-cdbd-4023-8a35-9f55830cf496"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات