728 x 90

اعلام آتش‌بس یک‌طرفه از سوی شورشیان مسلمان روهینگیا

شورشیان مسلح روهینگیا
شورشیان مسلح روهینگیا
شورشیان مسلح روهینگیا به‌منظور هموار کردن راه برای کمکهای بشردوستانه موقتاً آتش‌بس اعلام خواهند کرد.
به موجب بیانیه شورشیان، این آتش‌بس یک‌ماهه قرار است روز یکشنبه ۱۰سپتامبر (۱۹شهریور) آغاز شود.

لازم به ذکر است که شورشیان مسلمان روهینگیا که به‌عنوان ارتش آزادیبخش روهینگیای آراکان با دولت میانمار در جنگ‌اند اعلام کرده‌اند، با این اقدام می‌خواهند همه دست‌اندرکاران کمکهای بشردوستانه را تشویق به ارائه کمک‌ها در مناطق بحران‌زده بکنند، صرف‌نظر از این‌که به چه قوم یا مذهبی تعلق دارند.

هم‌چنین ارتش آزادیبخش روهینگیای آراکان همزمان از ارتش میانمار خواسته است، سلاحها را بر زمین گذاشته و راه را برای کمکهای انسان‌دوستانه برای همه طرف‌های درگیر باز بگذارد.

نیروهای امنیتی میانمار به تلافی حملات شورشیان، مردم عادی روهینگیا را هدف حملات خود قرار داده‌اند. شورشیان مسلح آراکان نیز حملات خود را واکنشی به سرکوب و پیگرد مردم روهینگیا توسط نیروهای امنیتی میانمار اعلام کرده‌اند.

لازم به یادآوری است که از زمان استقلال میانمار در سال ۱۹۶۱، دولت مرکزی این کشور مسلمانان روهینگیا را به‌عنوان شهروندان میانمار به‌رسمیت نمی‌شناسد. از این رو آنان از بسیاری امکانات اولیه در زمینه بهداشتی و درمانی محرومند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d08165b7-3dac-43c1-ba0d-32e2bcb19ecc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات