728 x 90

فاجعه انسانی در میانمار

کشتار در میانمار
کشتار در میانمار
از ماه اوت تاکنون ۹۰هزار نفر از مسلمانان میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند. به گفته کارمندان سازمان ملل‌متحد از ماه اکتبر سال گذشته نزدیک به ۱۵۰هزار روهینگیایی به بنگلادش گریخته‌اند. این تنها گوشه‌یی از یک فاجعه است که با قتل‌عام مسلمانان میانمار توسط دولت حاکم شروع شده است:
 
 
کشتار فجیع مسلمانان در میانمار
 
دکتر احمد الطیب شیخ الازهر و رئیس شورای حکمای مسلمین نسبت به ادامه سکوت و بی‌عملی جامعه جهانی در قبال کشتار مسلمانان روهینگیایی هشدار داد. این شورا خواهان تشکیل کمیته‌یی بین‌المللی با اختیارات کامل شد تا مقامهای میانمار را مورد حسابرسی قرار دهد.

سازمان ملل 16شهریور 96 اعلام کرد تعداد مسلمانانی که از ماه اوت و شعله ورتر شدن خشونت ها در میانمار فرار کرده‌اند به ۹۰هزار نفر رسیده است. کارکنان سازمان ملل گفتند در میان کسانی که به بنگلادش فرار کرده‌اند تنها ۱۷هزار کودک دبستانی و ۵هزار کودک زیر ۵ساله وجود داشته است.

مقامات بنگلادش گفتند اجساد دست‌کم ۳۵نفر از پناهجویان روهینگیایی را از سواحل کشورخود بیرون کشیده‌اند. اکثر قربانیان کودکان خردسال بودند.
بسیاری از قربانیان بر روی بدنهایشان آثار شلیک گلوله یا ضربات چاقو وجود داشته است. با ادامه این بحران عکس‌العمل جامعه جهانی نیز بیشتر می‌شود

در اندونزی تظاهرکنندگان در مقابل سفارت میانمار تجمع کردند و خشونتهای دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی را محکوم کردند. تظاهرکنندگان در پلاکاردهایشان دولت میانمار را تروریست نامیدند. آنها از کشورهای اسلامی خواستند تا مسلمانان سرکوب شده روهینگیایی را نجات دهند. رئیس‌جمهور اندونزی نیز از مقامات میانمار خواست تا خونریزی را متوقف کند. وی از جامعه جهانی خواست تا در این موضوع دخالت کند. رئیس‌جمهور اندونزی وزیر خارجه کشورش را موظف کرده تا به میانمار برود و رسماً اعتراض کشورش را اعلام کند.

در استرالیا نیز صدها نفر در مقابل پارلمان این کشور تجمع کردند و از دولت خود خواستند تا برای توقف کشتار در میانمار دخالت کند و حمایتهایی که از دولت میانمار می‌کند را متوقف سازد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/891e2d4d-d7f2-44a4-add6-1d3dfe1a8c4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات