728 x 90

اعتراض شهروندان سوریه به اظهارات دی‌میستورا

اعتراض شهروندان سوریه به اظهارات دی‌میستورا
اعتراض شهروندان سوریه به اظهارات دی‌میستورا
شهروندان سوری در غوطه شرقی در واکنش به اظهارات روز گذشته استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در خصوص "شکست مخالفان" تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بنا‌به خبرهای رسیده مردم غیور و انقلابی سوریه به اظهارات نسنجیده روز گذشته استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه مبنی بر این‌که " مخالفان سوری باید شکست خود را قبول کنند" واکنش نشان دادند و در شهرستانهای عربین، سقبا و دوما و بخش زملکا در غوطه شرقی؛ منطقه‌یی در دمشق که از 6سال گذشته در محاصره رژیم اسد قرار دارد، در تأیید انقلاب سوریه پاسخ او را در تجمع اعتراضی با برافراشتن پلاکارد دادند.

قابل یادآوری است که کمیسیون تحقیقات سازمان ملل‌متحد در امور سوریه در تازه‌ترین گزارش خود تأیید کرد که حمله هوایی نیروهای رژیم اسد در تاریخ 4آوریل به روستای ‌خان شیخون در استان ادلب در شمال سوریه با سلاح شیمیایی و با استفاده از گاز سارین انجام گرفته است.

گفتنی است در این حمله دست‌کم 100غیرنظامی کشته و 500غیرنظامی دیگر زخمی شده بودند.

بیشتر بخوانید:
اپوزیسیون سوریه: سخنرانی دمیستورا همسو با دستور کار مسکو است

نصر الحریری رئیس هیأت اپوزیسیون سوری اظهارات استفان دمیستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در روز پنجشنبه را شوک‌آور و دلسردکننده خواند و تأکید کرد سخنرانی دمیستورا با دستور کار مسکو همسو بوده است. وی افزود: هر گونه توافق بین‌المللی برای یک راه‌حل موفق نخواهد بود مگر این‌که درخواستهای مردم سوریه به اجرا درآیند. نصر الحریری گفت پیروزیهای نظامی رژیم اسد توسط روسها و مزدوران رژیم ایران محقق شدند. آنها دهها هزار مزدور هستند که همراه با اسد مردم سوریه را کشتار کرده‌اند.. وی گفت گزارشات مختلف بین‌المللی تأیید کرده‌اند که اسد در سوریه جنایات جنگی مرتکب شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82816ba8-4d4c-4ca5-845f-1452850ec782"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات