728 x 90

ایلاف: زهرا مریخی مسئول اول سازمان مجاهدین تأکید کرد با کمک مردم، رژیم آخوندی را سرنگون می‌کند

زهرا مریخی مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران - مریم رجوی رئیس جمهور برگزيده مقاومت ایران
زهرا مریخی مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران - مریم رجوی رئیس جمهور برگزيده مقاومت ایران
ایلاف در سایت خود در لندن گزارش داد:‌ «سازمان مجاهدین خلق ایران گردهمایی سراسری خود که همزمان در تیرانا و 5کشور دیگر برگزار شد، در پنجاه و دومین سالگرد تأسیس خود، خانم زهرا مریخی را به‌عنوان مسئول اول جدید انتخاب کرد. خانم زهره اخیانی که از سپتامبر 2011دبیرکل PMOI بود ریاست گردهمایی را برعهده داشت.

طبق آیین‌نامه داخلی سازمان مجاهدین خلق ایران، مسئول اول برای یک دوره 2ساله قابل تمدید انتخاب می‌شود. انتخابات در سه مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول اعضای شورای مرکزی و در مرحله دوم مسئولان و کادرها در بخشهای مختلف به‌طور مخفی رأی می‌دهند. در مرحله سوم، در گردهمایی سراسری مجاهدین به‌طور علنی با بلند کردن دست رأی می‌دهند.

در مرحله اول (20اوت 2017)، خانم زهرا مریخی اکثریت آرای شورای مرکزی را از میان 12کاندیدا به‌دست آورد که 4نفر اول برای مرحله دوم معرفی شدند. در مرحله دوم (3سپتامبر 2017) در 10مرکز رأی‌گیری شد که خانم زهرا مریخی مجدداً اکثریت آرا را کسب کرد. در مرحله نهایی در اجتماع سراسری، خانم مریخی به اتفاق آراء به‌عنوان دبیرکل انتخاب شد. خانم زهرا مریخی پیش از این هماهنگ‌کننده دفاتر خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و نایب رئیس شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران بود.

خانم زهرا مریخی متولد 1959 در قائمشهر شمال ایران، در جریان انقلاب علیه دیکتاتوری سلطنتی با سازمان مجاهدین خلق ایران آشنا شد. پس از پیروزی قیام در قائمشهر به این سازمان پیوست و مسئولیت بخش زنان را به‌عهده گرفت.

سپس عضو تحریریه نشریه مجاهد در استان مازندران به نام طلاونگ منتقل شد. در 1981 در تهران مسئولیت سرپل شاخه جنگل سازمان مجاهدین خلق ایران را به‌عهده گرفت.

در 1984 به پایگاههای مجاهدین در منطقه مرزی ایران و عراق رفت. در 1985 عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران شد. برادر کوچکتر او علی مریخی در سال 1988 بدست پاسداران کشته شد.

خانم مریخی مدتی مسئول تشکیلات مجاهدین در اسکاندیناوی و آلمان بود. در سال 1991 عضو هیأت اجرایی سازمان مجاهدین خلق ایران شد و مسئولیت رادیو صدای مجاهد، سیمای مقاومت و نشریه مجاهد را به‌عهده گرفت.

در 1992 به عضویت شورای ملی مقاومت در آمد در 1993 به‌عنوان مسئول کمیسیون تبلیغات شورا معرفی شد.

خانم مریخی پس از انتخاب، با دست گذاشتن بر قرآن و ادای احترام به پرچم ایران و آرم سازمان مجاهدین خلق ایران سوگند خورد که همواره به تعهدات سنگین این مسئولیت پایبند باشد و تمام توانایی خود و سازمان مجاهدین خلق ایران را که گنجینه ملی مردم ایران است، برای استقرار آزادی و دموکراسی در ایران به‌کار بگیرد. او گفت امروز سازمان مجاهدین خلق ایران به کمک عموم مردم بیش از هر زمان دیگر برای سرنگونی رژیم آخوندی آمادگی دارد.

خانم مریم رجوی، با تبریک به‌مناسبت انتخاب خانم مریخی به‌عنوان مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران گفت: این یک انتخاب درخشان، در اوج دموکراتیسم و انسجام و شکوفایی و در راستای سرنگونی فاشیسم دینی است که درهم‌شکستن طلسم ارتجاع و اختناق را نوید می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b180d24-ab35-4512-ab83-f9c4f38a7f5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات