728 x 90

بی عملی در قبال رژیمهای یاغی خطرناک است

نیکی هیلی  در شورای امنیت ملل متحد
نیکی هیلی در شورای امنیت ملل متحد
نیکی هیلی در جلسه اضطراری شورای امنیت گفت صبر ما در رابطه با کره شمالی به‌سر رسیده است. ما می‌گوییم دیگر بس است:
تلویزیون سی.ان.ان 14شهریور 96:
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، غیر معمول و پیگیر در مورد کره شمالی صحبت کرده است و این نکته خوبیست ولی در این مسیر مشکلاتی در مورد اجرا بوده است و شورا به کرات کند و ضعیف بوده است.

ولی این وضعیتی نیست که ما به اختلاف میانمان اجازه دهیم که مانع عمل شود. ما اکنون در این نقطه هستیم که با وجود تلاشهایمان طی 24سال گذشته برنامه اتمی کره شمالی از هرزمان دیگری پیشرفته‌تر و خطرناکتر است.

آنها اکنون موشک ها را برفراز آسمان ژاپن شلیک می‌کنند.

اکنون دارای توانمندی موشکهای قاره‌پیما هستند.
آنها اکنون ادعا می‌کنند که بمب هیدروژنی را آزمایش کرده‌اند. و همین امروز صبح گزارشات حاکیست که این رژیم برای پرتاب موشک قاره‌پیمای دیگری آماده می‌شود.

به اعضای شورای امنیت باید بگویم، دیگر بس است!
حسن نیت کامل ما کارایی نداشته است.
اعضای این شورا بدون شک خواستار مذاکرات و بازگشت به مذاکرات می‌باشند ولی همان‌طور که اشاره کردم ما بارها وارد مذاکرات مستقیم و چند جانبه با رژیم کره شمالی شده‌ایم و بارها بی‌جواب بوده است.

زمان برای اقدامات نیمه تمام به‌سر آمده است. زمان برای بکار بردن تمامی ابزار دیپلوماتیک قبل از این‌که دیر شود رسیده است. ما اکنون باید قویترین اقدامات ممکن را بکار ببریم.

اعمال کیم جونگ اون دفاعی نیست او می‌خواهد به‌عنوان یک قدرت اتمی به‌رسمیت شناخته شود اما یک قدرت اتمی بودن به‌معنی استفاده از این سلاح های وحشتناک برای تهدید سایرین نیست.

سوءاستفاده او از تسلیحات اتمی و تهدیدات اتمی او نشان می‌دهد که او خواستار جنگ است.

آمریکا هرگز خواستار جنگ نمی‌باشد ما در حال حاضر خواستار جنگ نیستیم ولی صبر کشور ما نامحدود نیست. ما از متحدان و خاکمان دفاع خواهیم کرد.

زمانی که یک رژیم یاغی سلاح اتمی دارد و یک موشک قاره‌پیما به سمت شما نشانه رفته است شما درهایتان را به روی دشمن باز نمی‌کنید. تنها قویترین تحریمها ما را قادر می‌سازد که این مشکل را از طریق دیپلوماسی حل کنیم ما به اندازه کافی این کار را به عقب انداخته‌ایم دیگر جایی باقی نمانده است. این بحران بدرستی فراتر از سازمان ملل رفته است، آمریکا هرکشوری را که با کره شمالی تجارت کند به‌عنوان کشوری می‌نگرد که به نیات غیرمسئولانه و خطرناک اتمی کمک می‌کند.

اقدام کنونی ما در مورد کره شمالی تاثیری واقعی بر روی سایر کشورهای یاغی که به‌دنبال سلاح اتمی بوده و در آینده بخواهند عمل کنند خواهد داشت.

خطرات این امر بیش از این نمی‌تواند باشد فوریت آن همین حالاست 24سال اقدامات ناتمام و مذاکرات شکست خورده کافیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/797c0bf4-4810-4844-a724-44a6770ed989"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات