728 x 90

‌ قیام و اعتصاب عمومی مردم بانه در اعتراض به کشتار کولبران

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
فراخوان خانم رجوی به مردم کردستان و سراسر ایران برای همبستگی و حمایت از مردم بانه

صبح امروز، سه‌شنبه 14شهریور مردم بانه در اعتراض به‌قتل دو کولبر زحمتکش به دست پاسداران جنایتکار، دست به اعتصاب زدند و مغازه‌ها و بازار شهر را به‌حالت تعطیل درآوردند. همزمان صبح امروز هزاران تن از مردم شهر یک تظاهرات اعتراضی برپا کردند. مردم خشمگین از مناطق مختلف شهر به سمت فرمانداری رفته و ساختمان فرمانداری را سنگباران کردند. آنها خواستار توقف کشتار کولبران زحمتکش هستند.

قتل کولبران یک امر روتین از طرف رژیم ضدبشری است. روز گذشته دو کولبر حیدر فرجی ٢١ ساله و قادر بهرامی ۴۵ساله در حالی‌که هیچ باری نداشتند با شلیک مستقیم پاسداران مرزی رژیم کشته شدند. قادر بهرامی متاهل و دارای چهار فرزند بود.

در جریان تظاهرات امروز نیروهای سرکوبگر با یورش به تجمع‌کنندگان و شلیک گاز اشک‌آور درصدد پراکنده کردن آنان بر آمدند اما مردم به مقابله پرداختند و با آتش زدن لاستیک گاز اشک‌آور را خنثی کردند.

رژیم آخوندی هلیکوپترهای نظامی را بر فراز بانه به پرواز درآورد و با وارد کردن آدمکشان گارد ضدشورش و چماقداران و لباس‌شخصیهای جنایتکار به مردم حمله کردند، اما قادر به جلوگیری از فوران خشم مردم نشدند.

در جریان این تظاهرات شماری از مردم مجروح و شمار بیشتری دستگیر شدند. گفته می‌شود فرماندار جنایتکار بانه در هراس از خشم مردم فرار کرده و در نقطه نامعلومی پنهان شده است.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با تسلیت به خانواده کولبران جانباخته، به مردم بانه و قیام و تظاهرات شجاعانه آنها درود فرستاد و از مردم غیور و آزاده کردستان و دیگر شهرهای ایران خواست به حمایت از مردم بانه و کولبران زحمتکش برخیزند. زحمتکشان در حالی توسط پاسداران کشته می‌شوند که به اذعان مقامات رژیم سرنخ قاچاق کلان در کشور در دست خامنه‌ای و سپاه پاسداران و دیگر دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی رژیم آخوندی است و به اذعان مقامات خود رژیم حجم آنها در سال به 25میلیارد دلار می‌رسد.

مقاومت ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن در ۱۷اسفند ۹۵از ۹۰اسکله یعنی حدود ۴۵درصد اسکله‌های کل کشور که برای قاچاق های کلان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به‌طور عمده در اختیار پاسداران است پرده برداشت.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۴شهریور ۹۶ (۵سپتامبر ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5065f7d-bc5e-441d-81e1-74b0652a67a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات