728 x 90

روسیه و چین خواستار مذاکره در بحران کره شمالی شدند

پرتاب موشک توسط کره شمالی
پرتاب موشک توسط کره شمالی
نماینده روسیه درسازمان ملل روز سه‌شنبه ۱۴شهریور ۹۶گفت:‌ «غلو نیست اگر بگوییم صلح در منطقه شبه‌جزیره کره با یک آزمون جدی روبه‌رو شده‌است و تهدید ناشی از تبدیل شدن تنشها به یک وضعیت بحرانی، بزرگ‌تر از هر زمان دیگری‌ست.»

واسیلی نـِبـِنزیا گفت: ‌آزمایش هسته‌یی کره شمالی در روز یک‌شنبه، که برخلاف قطعنامه‌ها و خواسته‌های شورای امنیت ملل‌متحد انجام شده، «سزاوار شدیدترین محکومیت‌ها» است. اما او در عین‌حال افزوده است «تحریم‌ها برای این‌که مشکل را حل کنند، نتیجه‌یی نداشته‌اند» و باید پای میز مذاکره بازگشت.

به‌نظر می‌رسد این سخنان در واکنش به گفته‌های نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل مطرح شده‌است. نیکی هیلی گفته بود «جنگ، هرگز چیزی نیست که آمریکا خواستار آن باشد. ما الآن به‌دنبال آن نیستیم. ولی شکیبایی کشور ما نامحدود نیست. ما از خاک خود و از متحدان خود دفاع می‌کنیم.»

بیشتربخوانید:
نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید کره‌شمالی «خواهان جنگ» است
نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، ضمن انتقاد از شرکای تجاری و اقتصادی کره شمالی، گفته ‌است پیونگ‌یانگ «خواهان جنگ» است. خانم هیلی در عین‌حال تأکید کرده کشورش به‌دنبال اعمال «سخت‌ترین تحریم‌های ممکن» علیه کره شمالی‌ست.
در یکی دیگر از تازه‌ترین وقایع در پی شـشمین آزمایش هسته‌یی کره شمالی، روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی، بر سر کاهش محدودیت‌های موشکی سئول، توافقاتی انجام داده‌اند.
کره شمالی روز یک‌شنبه دست به یک آزمایش هسته‌یی تازه زد که پیونگ‌یانگ می‌گوید مربوط به یک «بمب هیدروژنی» با «قابلیت نصب» بر موشکهای بالیستیک آن کشور است. با وجود آن‌که برآوردها نشان می‌دهد آزمایش اخیر قوی‌تر از تمامی آزمایش‌های پیشین بوده، اما هم‌چنان منابع مستقل دیگر ظرفیت‌های این بمب برای کارگذاری بر موشک را تأیید نکرده

کره شمالی می‌گوید یک «بمب هیدروژنی» را «با موفقیت» آزمایش کرده است
کره شمالی ۱۲شهریورماه تأیید کرد آن کشور دست به انجام شـشمین آزمایش هسته‌یی خود زده ‌است. پیش از این زمین‌لرزه شدیدی در کره شمالی ثبت شده بود که گزارش شد در سطح زمین رخ داده‌است. ژاپن می‌گوید لرزه دست‌کم ده برابر قوی‌تر از آخرین آزمایش کره شمالی‌ست.
رادیو تلویزیون دولتی کره شمالی می‌گوید آزمایش مربوط به «بمب هیدروژنی» می‌شود و «با موفقیت کامل» انجام شده‌است. این شبکه دولتی مدعی شده این بمب قابلیت کارگذاری بر موشکهای بالیستیک قاره‌پیما که به‌تازگی تولید کرده را دارد.
ساعتی پیش از این اعلان رسمی، وزارت‌خارجه ژاپن گفته بود دولت آن کشور تأیید می‌کند لرزه‌های ثبت‌شده اخیر در کره شمالی، ناشی از انجام شـشمین آزمایش هسته‌یی پیونگ‌یانگ است. روز یک‌شنبه دست‌کم یک زمین‌لرزه‌ شدید در کره شمالی ثبت شد که گزارش شده بود «مصنوعی» است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a1e18f0-d492-4d2a-98dd-603d1aed6c10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات