728 x 90

جان بولتون:‌ نباید به رژیمهای کره شمالی و ایران باج داد

جان  بولتون
جان بولتون
جان بولتون می‌گوید: آمریکا باید به جد استفاده از نیروی نظامی علیه کره شمالی را مورد توجه قرار دهد

تلویزیون فاکس‌ نیوز 12شهریور 96:‌ چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی ظرف ۴روز انجام شد. کره شمالی یک موشک میان‌برد را برفراز ژاپن و به داخل اقیانوس آرام پرتاب کرد. رئیس‌جمهور ترامپ می‌گوید تمامی گزینه‌ها روی میز است. او بیانیه‌یی منتشر کرد و گفت: «جهان پیام جدید کره شمالی را دریافت کرده و آن را بلند و رسا شنید که این رژیم به همسایگان خود و تمامی اعضای سازمان ملل و رفتارهای قابل‌قبول بین‌المللی توهین کرده است».

اکنون چه خواهد شد؟
جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد:
من فکر می‌کنم این پرتاب بسیار مهمی است که از فراز ژاپن عبور کرده است. کره شمالی این کار را برای اولین بار است که از سال 1988انجام می‌دهد. ژاپن از آن به خشم آمده است زیرا موشکی که در اقیانوس بتواند فرود آید می‌تواند خاک خود ژاپن را مورد اصابت قرار دهد.

برد این موشک به اندازه کافی بوده که بتواند گوام را که خاک آمریکاست مورد حمله قرار دهد و نسبت به آن هشدار داده بود.

فکر می‌کنم علت این‌که مسیر آن را به جهت دیگری تغییر داده است به‌خاطر این است که می‌خواسته از مشکل گوام خودداری کند. رفتار کره شمالی کاملاً غیرقابل قبول است. هنوز ما نمی‌دانیم آیا آنها دارای این توانمندی هستند که بتوانند کلاهک اتمی بر روی آن موشک یا موشکی که دارای برد بلندتری باشد قرار دهندیا خیر.

تصور کنید رفتار آنها در صورتی که به آن نقطه برسند چه خواهد شد؟!

یک خط سرخی وجود دارد رئیس‌جمهور از لحن تندی استفاده کرده است... . فکر می‌کنم ما باید به جد گزینه نظامی را در نظر بگیریم و توانمندی اتمی و بالستیکی کره شمالی را از بین ببریم. می دانم که این خطرناک است و تهدید دارد و چیزی نیست که کسی آرزو کند ما با آن مواجه شویم.

کار رئیس‌جمهور چیست؟ حفاظت از شهروندان آمریکا از باج‌خواهی اتمی توسط یک رژیم یاغی است

من یک بار دیگر تکرار می‌کنم اصلی‌ترین وظیفه رئیس‌جمهور آمریکا چیست؟ حفاظت از مردم آمریکا، حفاظت از مردم آمریکاو حفاظت از مردم آمریکاست!
در برابر این رژیم و رژیم‌هایی مانند ایران و سایرین که ممکن است به سلاح اتمی دست یابند من نمی‌خواهم مردم آمریکا در معرض تهدید باشند. این رژیمها درصدد باج‌خواهی هستند. ما نباید به آنها باج بدهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a28d7563-2575-4bd8-b966-057699c7b6ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات