728 x 90

سرقت توسط بانکها در رژیم آخوندی

سرقت توسط بانکها
سرقت توسط بانکها
روزنامه حکومتی ابتکار با عنوان ”شاهکاری دیگر از بانکها! “نوشت:
در فاصله اجرایی شدن بخشنامه در بانک مرکزی برخی بانکهای خصوصی به تکاپو افتادند و برای نگه‌داشتن منابع و با توجه به این‌که نرخ سود روزشمار به‌طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کرد، سپرده‌های مردم را با روش‌های متفاوت از حساب کوتاه‌ مدت به بلندمدت تغییر دادند.

برخی بانکها به مشتریان پیام داده‌اند که... اولاً زمان بسیار کوتاهی برای مشتری تعریف شد از سوی دیگر برخی حتی پیامک را هم دریافت نکردند اما ناگهان با حسابهای روزشماری مواجه شدند که پولی در آن وجود نداشت و دستشان به حسابهای بلندمدتی هم نمی‌رسید چرا که حق برداشت هم نداشتند. اما به هر حال بانک قبل از این اقدام، به مشتری اعلام کرده بود. برخی دیگر از بانکها و مؤسسات برداشت از حساب انجام داده‌اند و مقداری از منابع را در حساب کوتاه مدت نگه‌داشتند. گرچه مجوزی از مشتری دریافت نکرده‌ بودند و مشتری در مقابل کار انجام شده قرار گرفت. اما اقدام عجیب دیگری از سوی یک مؤسسه خصوصی اتفاق افتاده است. این مؤسسه از حسابهای کوتاه مدت عادی که سود حدود ۲۲درصد به آن تعلق می‌گرفته، مبلغی را بر اساس درصدی از مانده حساب برداشت کرده و تنها پیامکهای برداشت است که صاحب حساب را از جریان تغییرات آگاه می‌کند. وقتی که به شعبه مراجعه می‌کند متوجه می‌شود که مؤسسه به‌طور خودکار و در نیمه‌شب از حساب وی برداشت و منابع آن در حساب بلندمدت بلوکه کرده است...

بدتر اینجاست که وقتی سپرده‌گذاران گله می‌کنند که اصلاً تمایلی به تغییر حساب و واریز آن به بلندمدت نداشتند، مؤسسه می‌گوید برای این‌که سودهای شما در روزشمار کم می‌شد این اتفاق افتاده است. اما اگر بخواهید از حساب بلندمدتی که با سود ۲۲درصد برای شما تشکیل شده برداشت کنید، جریمه شده و سود تعلق گرفته به شما ۸درصد خواهد بود!

اکنون مشتری چنین بانکهایی در شرایطی مانده‌اند که نمی‌توانند از منابع خود استفاده کرده و باید برای برداشت از پولی که متعلق به آنهاست به بانک جریمه پرداخت کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8ba79b6-67a8-49a2-83bc-472d7c691d26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات