728 x 90

اعتصاب عمومی در بانه

اعتصاب عمومی در اعتراض به کشتن کولبران
اعتصاب عمومی در اعتراض به کشتن کولبران
مردم بانه روز دوشنبه سیزدهم شهریور در اعتراض به کشتن کولبران در مرز سیروان به‌دست پاسداران جنایتکار اعلام کردند که روز سه‌شنبه 14شهریور دست به اعتصاب عمومی خواهند زد.

مردم خواستار توقف جنایت و هرگونه تیراندازی به سوی کولبران؛ محاکمه و مجازات عاملان و آمران جنایتهای مستمر علیه کولبران؛ پرداخت خسارت به خانواده‌های کولبران جانباخته؛ و ایجاد اشتغال و یا بیمه بیکاری به کلیه متقاضیان کار و بیکار در استان کردستان هستند.

بیشتر بخوانید:

دو کولبر کرد توسط نیروهای سرکوبگر رژیم کشته شدند - اعتراض در شهر بانه


روز دوشنبه 13شهریورماه، دو کولبر کرد در منطقه شهرستان بانه توسط نیروهای مرزی رژیم کشته شدند.
یکی از این کولبران جوان 21ساله‌ای به نام حیدر فرجی اهل روستای شه‌شه است که متولد سال 1375است و کولبر دوم قادر بهرامی نام دارد که اهل روستای وه‌زمه‌له بوده است. وی 41ساله و متاهل و دارای 4فرزند می‌باشد.
این دو کولبر زحمتکش بدون همراه داشتن هیچگونه بار قاچاق، در حال حرکت به سوی مرز بودند که از ناحیه سر به آنها شلیک شده و در جا کشته می‌شوند.
قتل این دو کولبر موجب بروز خشم و اعتراض مردم منطقه از این جنایت شده است، مردم پس از انتقال اجساد دو کولبر به بیمارستان، در برابر فرمانداری رژیم تجمع اعتراضی کرده و پس از شکستن درب به داخل ساختمان وارد شده و خواستار شناسایی و مجازات عاملان این جنایت شدند.
به‌دنبال اعتراضات مردم؛ نیروهای جنایتکار سپاه و انتظامی رژیم در شهر و مراکز نظامی شهرستان بانه برای مقابله با هرگونه اعتراض گسترده شهروندان به‌حالت آماده‌باش کامل درآمدند.
مردم بانه با انتشار فراخوانی از برگزاری تجمع اعتراضی گسترده‌تر در عصر امروز خبر داده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/606c7e66-c41e-4456-b396-45abde60596e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات