728 x 90

اختراع دوربینی جدید و قابلیتهای وسیع برای پزشکان

اختراع دوربین جدید برای کارهای پزشکی
اختراع دوربین جدید برای کارهای پزشکی
دانشمندان موفق به ساخت دوربینی شده‌اند که قادر است درون بدن انسان را ببیند.

اختراع این دوربین تحولی شگرف و پیشرفتی وسیع در امر پزشکی است زیرا پزشکان با این دوربین جدید قادرند که حین بررسی اعضای داخلی بدن انسان، ابزارهای پزشکی همانند آندوسکوپ را از بیرون مشاهده و آن را ردیابی کنند.

پروفسور کو دالیوال استاد دانشگاه ادینبورگ درباره اختراع جدید می‌گوید ”این وسیله قابلیت‌های بسیار وسیعی را در اختیار پزشکان می‌گذارد. امکان دیدن جای ابزارهای پزشکی در داخل بدن برای بسیاری از کاربردهای درمانی حیاتی است چون می‌توانیم با حداقل تهاجم به بدن، بیماری را درمان کنیم."

آزمایشهای اولیه این دوربین حکایت از توانایی این وسیله در تشخیص منبع نور از پشت بیست سانتی متری بافت بدن دارد و هم‌چنین توانایی تشخیص مدت زمان طول کشیده عبور پرتو نور از بافتهای بدن و اندازه‌گیری آن تا جایی که می‌توان جای دقیق ابزار پزشکی را در داخل بدن مشخص کند.

این دوربین تولید مشترک دانشگاه ادینبورگ و دانشگاه هریوت وات بوده که در این زمینه متخصصان رشته‌های علمی دیگر از جمله فیزیک به یاری آنان در طراحی و تولید این وسیله جدید شتافته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68f193b4-3a2b-45b6-bddd-972ad2c08c0c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات