728 x 90

برگزاری مانور نظامی با مهمات جنگی توسط کره جنوبی

مانور کره جنوبی با مهمات جنگی
مانور کره جنوبی با مهمات جنگی
به‌دنبال اعلام آزمایش یک بمب هیدروژنی توسط کره شمالی در روز یکشنبه 12شهریور 96، کره جنوبی اقدام به برگزاری یک مانور نظامی با مهمات جنگی نمود.

در این مانور که شبیه سازی حمله به پایگاههای اتمی کره شمالی توسط ارتش کره جنوبی است از مهمات رزمی و جنگی، هواپیماهای جنگی و موشکهای بالستیک استفاده شد.

این مانور در پی اوجگیری تنشها در شبه جزیره کره و ساعتهایی پس از اظهارات جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا مبنی بر ”پاسخ نظامی عظیم آمریکا“ به تهدیدهای کره شمالی انجام شد.

جمیز متیس وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه 12شهریور 96 پس از دیداری با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مشاوران امنیت ملی این کشور در کاخ سفید گفته بود ”هر تهدیدی علیه آمریکا و سرزمین‌هایش از جمله گوآم یا متحدان ما با پاسخ نظامی عظیمی روبه‌رو خواهد شد“.

خاطر نشان می‌شود اعلام آزمایش یک بمب هیدروژنی توسط کره شمالی با واکنشهای شدید بین‌المللی مواجه شد و شورای امنیت سازمان ملل‌متحد اعلام کرد به‌درخواست آمریکا، انگلستان، ژاپن، فرانسه و کره جنوبی دوشنبه برای بررسی برنامه هسته‌یی کره شمالی تشکیل جلسه خواهد داد.
بیشتر بخوانید:
محکومیت آزمایش موشک بالستیک کره شمالی توسط شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل‌متحد آزمایش پرتاب موشک بالستیک کره شمالی از یک زیردریایی را محکوم کرد و آن را نقض فاحش قطعنامه‌های آن شورا دانست.
در بیانیه شورای امنیت آمده است: آزمایشهای موشکی کره شمالی مصداق تلاش آن کشور برای توسعه سیستم‌های حمل تسلیحات اتمی است و به تنش بیشتر در جهان دامن می‌زند.
شورای امنیت هم‌چنین هشدار داد به اعمال تحریمهای بیشتر و سخت‌تر علیه کره شمالی ادامه خواهد داد.
شورای امنیت اخیراً به‌منظور فشار بر کره شمالی برای رعایت قطعنامه‌های سازمان ملل‌متحد تحریمهای بیشتری را علیه آن اعمال کرد.
خبرگزاری دولتی کره شمالی پرتاب روز شنبه موشک بالیستیک از یک زیردریایی را موفقیت‌آمیز خواند. کره جنوبی این ادعا را رد کرد و این آزمایش را ناموفق دانست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e13efebf-11d0-4a91-b8ff-556e2f94efb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات