728 x 90

نمایشگاه یادبود شهیدان قتل‌عام ۶۷ با حضور منتخبان مردم فرانسه و شخصیتهای سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر + فیلم و عکس

نمایشگاه یادبود قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67
نمایشگاه یادبود قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67
در دومین روز نمایشگاه یادبود قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 در بعدازظهر پنجشنبه در شهرداری منطقه 2 پاریس، شماری از شهرداران فرانسوی، و شخصیتهای سیاسی و هم‌چنین گروههایی از شهروندان فرانسوی قسمتهای مختلف این نمایشگاه را بازدید و دفتر یادبود شهیدان قتل‌عام 67 را امضاء کردند.

شخصیتهای شرکت کننده در سخنرانیهای خود، ضمن محکوم کردن قتل‌عام 67، به‌عنوان جنایت علیه بشریت، خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی توسط سازمان ملل و محاکمه سران رژیم و عاملان این قتل‌عام شدند. آنان ضمن تقدیر از پایداری زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت ، حمایت و همبستگی خود را آنان ابراز کردند.
نمایشگاه یادبود شهیدان قتل‌عام ۶۷ با حضور منتخبان مردم فرانسه و شخصیتهای سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر
 نمایشگاه یادبود شهیدان قتل‌عام ۶۷ با حضور منتخبان مردم فرانسه و شخصیتهای سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر
سخنرانان در نمایشگاه شهرداری 2پاریس عبارتند بودند از:
ژاک بوتو، شهردار منطقه 2پاریس
ژان فرانسوا لوگاره، شهردار منطقه یک پاریس
دکتر آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
سیلوی فاسیه شهردار سابق لوپن
برونو ماسه شهردار ویلیه آدام
ژاک فیت شهردار افتخاری نویل سوراواز
و اسقف ژاک گایو
‌سیمین نوری
سیمین نوری از کمیتهٴ حمایت از حقوق‌بشر در ایران ضمن تشکر از شهردار منطقهٴ دو پاریس به‌خاطر برگزاری این نمایشگاه، گفت: «این نمایشگاه در بیست ونهمین سالگرد قتل‌عام بیش از سی هزار زندانی سیاسی در تابستان 67 در ایران برگزار می‌شود و بخشی از جنبش دادخواهی در قبال جنایت وحشتناکی است که هم‌چنان حسابرسی‌نشده باقی مانده است... این جنبش رو به گسترش است و... رژیم آخوندها را بی‌ثبات کرده است... ما هم‌چنین به 52عضو سازمان مجاهدین ادای احترام می‌کنیم که در کمپ اشرف... در اول سپتامبر 2013 در حمله وحشیانهٴ عوامل رژیم ولایت‌فقیه جان باختند... ما هم‌چنین با زندانیان سیاسی زندان گوهردشت ابراز همبستگی می‌کنیم که یک ماه است در اعتراض به شرایط بی‌رحمانه و غیرانسانی زندان... اعتصاب‌غذا کرده‌اند».

ژاک بوتو شهردار منطقه 2پاریس

ژاک بوتو شهردار منطقه 2 پاریس طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از حضور حاضران در نمایشگاه گفت:
به‌عنوان منتخبی از مردم فرانسه، اولین تعهد من البته در قبال صلح و برابری و عدالت و دموکراسی است که بدون آنها جوامع ما محکوم به نابودی و نابودی خود بودند. بدون تعهدی که بر سر این اصول داریم و یادآوری آن، آینده تمام بشریت زیر علامت سوال خواهد بود.
بنابراین، برگزاری این نمایشگاه به یاد ۳۰.۰۰۰زن و مرد قربانی بی‌عدالتی و خشونت برای من یک وظیفه است.
ما در این‌جا در ورای تفاوتهای سیاسیمان گردهم آمده‌ایم تا با هم برای صلح و عدالت در ایران و در جهان، همینجا و همین الآن عمل کنیم.
شهردار ژاک بوتو افزود: قدرتهای غربی و امپریالیستی که در دهه‌های 60 و 70 با روشهای مشخص استعماری عمل می‌کردند در رابطه با وضعیتی که در حال حاضر در ایران در جریان است مقصرند. آنها نقش عمده‌ای از مسئولیت این وضعیت را بر دوش دارند من قبلاً نیز گفته‌ام و می‌دانیم که این قدرتها با کودتای سال 1953 که باعث بازگشت شاه شد بیگانه نبودند؛ کودتایی که اصلاً مورد قبول مردم نبود. برخلاف تصور دموکراتیکی که مردم ایران از استقلالشان داشتند، این شرایط راه برد به یک حکومت مذهبی و دیکتاتوری که دشمن آزادی است و امروز بر این سرزمین فوق‌العاده که همان سرزمین پارس باستان است مسلط شده است.
شهردار منطقه ۲ پاریس گفت: مردم آزادیخواه ایران شایسته آن هستند که در کنارشان باشیم، نه فقط برای ثبت در سینه تاریخ، بلکه برای این‌که همین امروز و همین الآن باید این مبارزه‌ را به‌عمل بیاوریم.
شهردار ژاک بوتو، نمایشگاه یادبود قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی
 شهردار ژاک بوتو، نمایشگاه یادبود قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی
شهردار ژاک بوتو افزود:
اگر ما امروز از قتل‌عام سال 1988 سخن می‌گوییم فقط برای گرامیداشت شهدا نیست، بلکه برای این است که این قتل‌عام که امروز نیز ادامه دارد و منجر شده به بدار آویختن 3000زندانی متهم به جرایم عادی و در واقع زندانیان سیاسی توسط حکومت کنونی حاکم بر ایران شده، متوقف شود. ما هم‌چنین یاد قربانیان قتل‌عام 1988 را گرامی می‌داریم و جلادان آنها را که هنوز در رأس امور در این کشور هستند، محکوم می‌کنیم. در لحظاتی که پاریس آزادسازی خود را جشن می‌گیرد، زنان و مردانی که برای آزادی به‌شهادت رسیده‌اند شایسته گرامیداشت ما هستند.
من آرزو می‌کنم که همان‌طور که ما درود می‌فرستیم به شهدایمان بر روی خاکی که پذیرای خون آنها بوده، شما هم به‌زودی در ایران و بر روی همان خاکی که شهدا بر آن افتادند یاد افرادی که در زندانهای رژیم ایران قتل‌عام شده‌اند را گرامی بدارید.
این آرزوی مهمی است برای این‌که این شهدا به آرامش ابدی در خاکی که در آن آرمیده‌اند دست یابند، چرا که تحقق آن بیانگر تغییرات بنیادین در ایران خواهد بود و کل جهان از صلح و دموکراسی بهره‌مند خواهد شد.

اسقف ژاک گایو
اسقف ژاک گایو سخنران دیگر این گردهمایی بود. اسقف گایو در سخنانش با یادآوری اظهارات منتظری در دیدار با هیأت مرگ خمینی در قتل‌عام 67 گفت:
نمی‌شود تا ابد چیزی را لاپوشانی کرد. هر چه پوشانده شود باید روزی برملا گردد. و مردم ایران وقایع قتل‌عام را فهمیدند. وقتی واقعیت برملا می‌شود، ترس در دل عاملان جنایت جا می‌گیرد. چون آنها از این می‌ترسند که کمیسیون تحقیق بین‌المللی تشکیل گردد. جنایتکاران هم‌چنین واهمه دارند که روزی در مقابل عدالت قرار بگیرند. بنابراین می‌توان گفت که پدیده ترس از اردویی به اردوی دیگر در حال نقل مکان است، چون هم مردم ایران هم انظار بین‌المللی می‌دانند که عاملان جنایت کماکان در رأس قدرت در ایران به‌سر می‌برند.
اسقف ژاک گایو، نمایشگاه یادبود قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی
 اسقف ژاک گایو، نمایشگاه یادبود قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی
اسقف گایو سپس به اعدامهای فزاینده توسط رژیم آخوندی و اعمال فشار به زندانیان پرداخت و هم‌چنین حماسه اشرف در 10شهریور 92 را یادآوری کرد و یاد 52شهید حماسه اشرف را گرامی داشت. و گفت مجاهدان اشرفی با پایداریشان در برابر سرکوب و جنایت رژیم، درسهای زیادی بما دادند و همیشه برای ما مایهٴ انگیزش هستند. آنچه از سر گذرانده‌اند برای آنها محرکی است برای آنچه باید امروز بکنند. آنها معتقدند که روزی خواهد رسید که این جلادان که در مناصب مختلف این حکومت قرار دارند محاکمه خواهند شد. و ایران به آزادی دست خواهد یافت.

ادامه دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75bc4323-07e2-4a77-ade8-67ffee8c5cd5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات