728 x 90

شماری از شخصتیهای پیشین و نمایندگان مجلس فدرال آلمان خواستار دخالت اتحادیه اروپا برای حفظ جان زندانیان سیاسی اعتصابی گوهردشت شدند

ریتا زوسموث
ریتا زوسموث
شماری از نمایندگان مجلس فدرال آلمان و مقامات دولتی پیشین و شخصیتهای سیاسی این کشور، خواستار دخالت اتحادیه اروپا برای حفظ جان زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت شدند.

در این نامه که توسط پروفسور ریتا زوسموث رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان نوشته شده و رو نوشت آن برای خانم آنگلا مرکل، صدراعظم جمهوری فدرال آلمان نیز فرستاده شده، آمده است: با نگرانی فراوان، ما امضاءکنندگان این نامه مطلع شدیم که زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج به‌خاطر شرایط فاجعه‌بار حبس از سی‌ام ماه ژوئیه (هشتم مردادماه) وارد اعتصاب‌غذا شده‌اند. وضعیت آنها بسیار حاد گزارش شده است. سازمان عفو بین‌الملل به شرایط تشدید شونده به‌دلیل تهدید جانی در زندانهای مختلف ایران اشاره کرده و خواهان اقدام فوری شده است. بنا‌ به اطلاعیه مورخ اول اوت ۲۰۱۷ کنترلها، تخریب چهره، شکنجه و مجازاتهای حبس طویل‌المدت در مورد فعالان حقوق‌بشر افزایش یافته است.

شخصیتهای سیاسی و مقامات پیشین آلمان ضمن اشاره به شرایط وخامت‌بار جسمی زندانیان اعتصابی و خودداری مقامات رژیم در زندان از رسیدگیهای پزشکی به اعتصاب کنندگان، اعلام کردند: این زندانیان که در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برند پیوسته در معرض محدودیتهای (بیشتر) قرارمی‌گیرند که خطرجانی برای آنها دارد. آنها تهدید شده‌اند که به سلولهای انفرادی منتقل شده و یا مورد بدرفتاری بیشتر واقع شوند.

این وضعیت ما را بر آن داشت تا از اتحادیه بخواهیم کلیه امکانات سیاسی و دیپلوماتیک را جهت اعمال فشار بر رژیم ایران برای حفظ جان این زندانیان به‌کار بگیرید.

سایر شخصیتهای آلمانی امضا ءکننده، علاوه بر خانم ریتا زوسموت، عبارتند از:
زابینه لویت هویزر اشنارن برگر، وزیر پیشین دادگستری فدرال
گرهارت بآوم، وزیر پیشین کشور
پروفسور هورست تلچیک، رئیس پیشین کنفرانس امنیتی مونیخ
اسقف پروفسور ولفگانگ هوبر، رئیس پیشین کلیسای پروتستان
اوتو برنهارد، عضو هیأت‌رئیسه بنیاد کنراد آدنائر
لئو داتسن برگ، نماینده پیشین مجلس فدرال
ولفگانگ هولتس آپفل، رئیس سازمان حقوق‌بشری ۱۷ژوئن ۱۹۵۳
کریستیان سیمرمان، رئیس دفتر حقوق‌بشر در برلین
و نمایندگان مجلس فدرال آلمان، کوردولا کوآچ، مارتین پاتسلت، توماس نورد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b5a50ab5-41a2-40a0-9b8e-c7de236cf622"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات