728 x 90

گران شدن ۳۰درصدی میوه در روز عید قربان

گران شدن میوه در عید قربان
گران شدن میوه در عید قربان
میوه و سبزی در روز عید قربان با افزایش 30درصدی، خود را در بازار میوه به معرض فروش گذاشت.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی رژیم به خبرگزاری حکومتی مهر گفت: قیمت انواع میوه‌های مجلسی در بازار به‌مناسبت عید قربان حدود ۳۰درصد گران شده است، سیب درختی، موز، هلو، شبرنگ و انگور کندری از جمله میوه‌هایی هستند که نرخ آنها افزایش یافته است.

این کارگزار رژیم گفت: «این افزایش قیمت موقتی و یک روزه است».

قیمت موز هم‌اکنون به ۳۸۰۰ تا ۴۰۰۰تومان رسیده؛ هم‌چنین قیمت سیب درختی مجلسی حدود ۸۰۰۰تومان است.

بیشتر بخوانید:

گرانی سرسام‌آور مواد غذایی در ایران

روزنامه جوان ارگان بسیج سپاه پاسداران 8تیر 96 در درگیری با باند روحانی به گرانی افسار گسیخته کالاهای اساسی مردم اعتراف کرد و نوشت: «در بازار تهران پیاز گران می‌شود، پیاز خود را به قیمت هر کیلو 3هزار و 800تومان می‌رساند، مرغ نیز بالاخره بهانه خود را برای در اوج ماندن قیمت (8هزار و 500تومان) پیدا می‌کند. این بهانه همان بهانه گرانی برق است. این روزها گرم است! قیمت برنج در چهارسال اخیر 60درصد، حبوبات 50درصد، لبنیات 46درصد، میوه 58درصد، سبزی 51درصد، قند و شکر 50درصد رشد کرده و در سال جاری نیز ناگهان قیمت اجاره‌بها به‌طور قابل تأمل و خارج از رابطه با تورم افزایش یافته است. . هر روز این افراد که جمعیت غالب جامعه را تشکیل می‌دهند با یک نوع گرانی از کالاهای خود مواجه می‌شوند که یک روز قیمت گوشت به حدود 60هزار تومان می‌رسد و پیاز گران می‌شود و یک روز قیمت سیب‌زمینی و روز بعد قیمت دلار خود را همگام و هم شأن یک کیلو پیاز بالا می‌برد».

رئیس اتاق بازرگانی رژیم: قدرت خرید مردم از ۱۰سال گذشته هم کمتر شده است.

روز 21مرداد 96 شافعی رئیس اتاق بازرگانی رژیم با اعتراف به مشکلات تقاضا برای تولیدات داخلی در بازار گفت: کارشناسان میزان تقاضا و قدرت خرید مردم را حتی از ۱۰سال گذشته نیز کمتر می‌دانند.

وی که با شریعتمداری وزیر پیشنهادی دولت آخوند روحانی دیدار می‌کرد افزود: «با حرکت‌های جدیدی که در تعامل با اقتصاد جهانی مطرح است باید کنار دفاع از افزایش داخلی صادرات را رونق دهیم.»

غلامحسین شافعی با اشاره به وضعیت وخیم تجارت خارجی رژیم گفت: «آمارها نشان می‌دهد که وضع مناسبی از لحاظ تجارت فرامرزی نداریم و برآورد شده است که تنها 24صدم درصد از تجارت جهانی را در اختیار داریم این در حالی است که قابلیت‌های ما بسیار بیشتر است.»
وی به شریعتمداری خاطرنشان کرد: ”همان‌طور که خودتان نیز می‌دانید حال و روز تولید کشور مناسب نیست“.

شافعی با اشاره به پهنه‌هایی که مشکلات آن گریبانگیر رژیم شده است اضافه کرد: ”در تعیین اولویت‌های صنعتی مشکلات اساسی وجود دارد. در مکان‌یابی برای توسعه صنعتی مشکلات جدی وجود دارد که امیدواریم در دوره جدید به آنها توجه شود “.
وی در پایان به دو راه‌حل برای خروج از بحران اقتصادی اشاره کرد و گفت: ”شما به‌ خصوصی‌سازی معتقد هستید و سوابقتان این امر را نشان می‌دهد، مسأله فساد نیز از اولویتهایی است که باید در دولت بعدی مورد توجه قرار گیرد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb8b0add-322f-412a-a0d7-77f18640b001"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات